вторник, 2 февраля 2021 г.

Vinande

Det är under trycket av vinande bombplan som den gröna rörelsen kommer att tvingas till tystnad. Då bildas ett ljud som låter som vinande vind. Sveriges största sökmotor för det svenska språket.


Definition från Wiktionary, den fria ordlistan. Hoppa till navigering Hoppa till sök.

Jag har också ett vinande ljud på min bil (9-SC t BP 200åtta) som jag reflekterat över senaste veckan. Det hörs bara när motorn är kall, följer motorns varvtal och försvinner efter några minuters körning. Jag hade samma vinande ljud på min gamle bil, en 9--01. Har ett vinande ljud som kommer framifrån bilen. Ljudet följer hastigheten och det spelar ingen roll och jag svänger eller bromsar.


Det slutar låta när jag bromsar! Passande synonymer för vinande hittade synonymer olika betydelser Liknande och närliggande ord för vinande Vad är det rätta ordet? När bilen körts ett tag upphör ljudet.

Jag har inte kollat om det är ett antal växlingar, körsträcka eller motortemperatur som styr när ljudet upphör. Det är inga problem att växla och kopplingspedalen känns helt normal. Jag undrar över ett vinande ljud som ökar i frekvens när jag gasar. Det vinande ljudet hörs en aning även när jag står still vid t ex rödljus. I samband med start och landning fälls landställ och vingklaffar ut, och då förändras ljudet markant.


Både mopeden och motorn skulle enligt förra ägaren varit helrenoverade, och visst, det verkar dem vara också. Där fanns ett litet lätt vinande i bakgrundsljudet från motorn när vi köpte den, men inget som vi reagerade särskilt mycket på, har aldrig haft någon 3-växlad Sachs innan så vi antog att det var så den skulle låta. SE -som har ett vinande missljud från motorn. Det hörs främst när man kallstartar motorn men olika mycket vid olika tillfällen. Jag köpte bilen för veckor sedan, då var det inget vinande ljud.


Det uppstod för någon dag sedan. Laddtrycket fungerar utmärkt. Men sportluftfiltret var väldigt slarvigt ditsatt så den hade släppt helt, så satte dit den korret i förr går. Sv: Vinande ljud från växellådan?


Precis som du skriver så är det säkert något på primärsidän i lådan. Det finns säkert andra som kan säga exakt vilken del det är men ett förslag på möjlig enkel lösning är att först prova med ett oljebyte. Lite svagt vinande ljud.

Vad kan vara fel och vad kan jag göra? Kan oljebyte i bakaxeln hjälpa? Jag hoppas på att slippa byta hjullager men vet att dessa kan låta. Vinande på svenska med böjningar och exempel på användning. Synonymer är ett gratislexikon på nätet.


Hitta information och översättning här! Att motorn överröstar. Det absolut lättaste sättet att provocera fram ljudet är att köra i typ på fyran, frikoppla och släppa upp kopplingen en liten bit bara, då hör man det vinande ljudet solklart o sen blir det överröstat av motorn när jag släpper kopplingen helt.


Ljudet ändrar karaktär och försvinner när jag varvar upp den för att sedan återkomma när varvtalet går ner igen. Jag har hört ett par andra Coupeer som haft samma lju så jag tänkte att någon här säkert vet vad det kan vara. Ljudet kommer när man kör och belastar maskinen, det är ett väldigt högt och enerverande vinande faktiskt så att det skär i öronen. Förstår inte svaret, skulle vinande transmissioner med större lagertoleranser ge lägre förbrukning, och tvärtom borde man väl bygga växellådor med bättre precision än förr då vridmoment är ofta högre i en modern turbo-bil.


Och tysta växellådor han man byggt förr.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения