понедельник, 20 апреля 2020 г.

Ta reda på någons ålder

Hur tar reda på någons födelsedag? Jag behöver veta en persons födelsedag. Fråga personen är inget alternativ. Det enda jag har är namn adress o telefon nummer.


Hur får ja reda på födelsedatum?

Man ska inte fråga om någons ålder , men med detta test får man ju svaret utan att fråga… Det sägs att stämmer på de allra flesta och jag kan bara gå till mig själv och hålla med! Nyfiken på hur gammal du ”borde” vara? Ta reda på det nedan genom detta test! Bara att ringa eller besöka folkbokföringen på skatteverket. De kan söka rätt fritt, namn, pnr, födelsedag, adress.


Det gäller att du har tillräckligt med info så att det går att hitta rätt. Att hitta en Kalle i Stockholm blir svårt.

Du kan vara helt anonym. Däremot får du bara reda på barn som finns upptagna i folkbokföringen. Jag undrar om det finns någon sida som säger hur gammal en person är. Med ett personnummer kan man få reda på en stor mängd personuppgifter från de olika personuppgiftsregister som finns hos myndigheter, företag och organisationer. Med personuppgifter menas alla de uppgifter som rör en person.


Räkna ut ålder från personnummer. Sök med Ålder från, Ålder till och Juridiskt kön. Använd Detaljerat sök för att kunna vara mer specifik. Vissa namn är vanliga som både för- och efternamn.


Hur man reda på någons Trial Datum Kanske du vill delta i en studie för att stödja en vän eller älska eller kanske du vill delta i en rättegång som du har läst eller hört om i media. Om du vill ta reda på någons födelsedag så du kan önska dem väl på deras speciella dag, finns det många sätt att skaffa sig information. Jag är i behov att ringa till en persons föräldrar men jag vet inte vem de är, jag vet däremot vem sonen är men honom får jag heller inte tag på , verkar ha permanent avstängd mobiltelefon. Dock är allas inkomster och många andra uppgifter offentliga i Sverige och det är bara att lyfta luren och ringa till skatteverket så kan man gratis ta reda på någons inkomst. Företag har länge kunnat kontrollera personers inkomster genom att ta kreditupplysningar på dem.


Ett vinterdäcks egenskaper försämras mycket när däcket åldras. Därför är det viktigt att kontrollera däckets ålder , antingen när man ska sätta på sina vinterdäck för säsongen och inte minns när dom inhandlades eller om man ska köpa nya eller begagnade däck.

När uppgift om registreringsnummer saknas. Ifall man vet någons personnummer, hur kan man då ta reda på vem det är? För en sak , har din dator av olika delar - något som möjligen ersättas någon gång. Hjälp mångfalden på vägen – ta bort ålder som uppgift.


Så för att inte fastna i några åldersfördomar, oavsett om dessa handlar om personliga egenskaper eller om någons eventuella överkvalificering, välj bort ålder som uppgift när du rekryterar nästa gång. Tjena, om jag vill ta reda på var en person jobbar, hur gör jag då? Jag skulle kunna fråga, men i detta läget så kan jag inte ta kontakt med denne.


Så då tänkte jag gå via dennes arbetsplats, som jag tråkigt nog inte vet var den är. Kan man ringa skattemyndigheten, eller var ska man vända sig? Förutsättningen för att ens tänka på hög ålder som en ursäkt är att se ålder som en egenskap i sig, att alla som har råkat passera pension skulle ha mer gemensamt än tidigare – och att de skulle vara något annat än alla vi andra. Det är förminskande syn som knappast framförs lika ogenerat när det gäller någon annan grupp.


Det finns dock två saker som gör detta fynd överraskande.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения