пятница, 17 апреля 2020 г.

Tackkort slutar på jobbet

Tacka dina gäster med ett vackert och personligt tackkort. Kommer i set med st. Festbutiken på nätet - Zingland. Köp idag skickas imorgon! Här är en av mina dikter som också finns tryckt på kort och den får gärna citeras om mitt namn finns med som författare.


Dikten är egentligen tänkt till någon som slutar på ett jobb , till exempel, men den kan ju även användas när man själv är den som lämnar.

Hur visar jag uppskattning? Text på tackkort - FamiljeLiv. Vad skriva i tackkortet till kollegorna? De ska få blommor med kort på.


Vett och etikett på jobbet – vad skriver vi på kortet till arbetskamraterna som nu går i pension? Så klart att det är en speciell känsla att sluta. Jag arbetade idag med personer som jag aldrig eller nästan aldrig arbetat med tidigare, så det kändes inte ens sentimentalt, bara underligt.


Tills vid 15-tiden när jag bjöd på fika (nåja, det var Isatou, som hade bakat och inte jag själv) till hela arbetsplatsen. Har du kanske rent av funderat på varför jag spontant hjälpte till med att skala potatis?

Jo, du förstår, jag blev så ivrig. Vilken man (kvinna) skulle inte bli det, om han (hon) fick leva med en kvinna (man) som du. Varje dag ser jag på dig och känner stolthet över att du är min, bara min och ingen annans. Behöver du förslag för roliga citat om jobb ? Då har du kommit till rätt ställe. Roliga citat om jobb Det finns saker som man måste vara fackman för att inte förstå.


Nu är det snart Sommarlov. Tänk att få sova så länge man vill på morgonen. Till stor del för att du måste bjuda på tårta. Att ni med en blick kan kolla på varandra, veta exakt vad den andra tänker och börja asgarva åt er chef. Ska du fått i uppgift att säga något fint till en kollega eller ska du skriva ett tal till någon på jobbet ? Se vad du borde få sagt här!


Nu har jag packat ihop mina pinaler och lämnat mitt jobb jag varit på i år drygt. Det var otroligt blandade känslor, och jag har nog aldrig haft de känslorna förr inför att sluta på en arbetsplats, vemodigt samtidigt som en befrielse, vemodet är naturligtvis alla vänner man lämnar, befrielsen. Och så är du ju så duktig på ditt jobb ! Nu ska du flytta till en annan sta men vi hoppas att du kommer och hälsar på.


Lycka till med det nya jobbet ! Vi har köpt blommor till dig. Uppgift Du ska hålla ett tal till en kollega.

Han eller hon ska sluta. Skriv stödord eller meningar. Har man då lämnat jobbet på ett negativt vis slår det tillbaka mot en själv. Aldrig för sent att göra ett bra avslut.


Om du blir uppsagd i en nedskärningsprocess, fundera på vad du lärt dig under din anställning och vad du vill gå vidare och utveckla på ditt nästa jobb. När året går mot sitt slut kan det vara tid att säga hej då till kollegor som ska ta sig an nya utmaningar efter årsskiftet. Oavsett om du väljer att bjuda på tårta, blommor eller säga några väl valda ord är det viktigt att du gör något! Vi är ett ganska litet företag.


Gärna något kreativt som träffar allas hjärtan om ni förstår. Kom gärna med förslag. Tack för den här tiden och sedan gott om plats för alla som jobbat med kollegan som slutar att skriva på.


Vidare kan den som pensionerar sig skicka ett tackkort till hela gruppen på företaget om man fått presenter och uppskattning som levde upp till förväntingar. Min husläkare skall sluta och gå i pension. Efter att ha känt henne i över år vill jag vid mitt sista besök hos henne gärna tacka henne på ett fint sätt med blommor eller om ni tycker något annat. Har ni tips på hur man skriver ett bra tackkort.


Det kan ju stå till exempel som såhär: Tack så mycket för att vi fått jobba med dig och lära känna dig, vi kommer att sakna dig men vill samtidigt passa på att önska dig lycka till i framtiden på ditt nya jobb , med pluggandet, eller som ditt liv som pensionär. Ja det beror ju på varför personen slutar på vad man ska skriva.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения