вторник, 16 января 2018 г.

Dikt om att sakna någon

Du sa att du tyckte om mig och höll mig kär. Allt var ett jävla si så där. Jag har aldrig blivit arg på misstag som du begått. Har alltid bara önskat, att du skulle förstått.


Att ärlighet varar allra längst för mig, ändå ljuger du, vilket är ett stort misstag av dig.

Jag saknar dig för varje dag som går utan att du förstår. Att älska är att sakna att längta likaså, att du finns någonstans därborta är så svårt att förstå. Det är ju hos dej jag vill vara o känna din mjuka kropp, du är en himmelsk gåva den finaste jag kunnat fått! Men du förstår nog inte att jag saknar dig så mycket att jag tror allting kommer gå i kras.


Allting är helt åt helvete nu, inget är sig likt, nej ingeting är som förut. Det finns ingen person som är lika underbar som du, men jag vet att himmelen har fått en ny vacker ängel som tar över stjärnornas ljus. Men visst jag saknar någon att krama ibland.


Jag lever ett liv jag inte kan förstå.

Tiden försvinner ifrån mig, jag kan inte fånga den. Märkligt att man kan sakna någon så ofantligt mycket. Någon som egentligen aldrig tidigare existerat.


En gång var det bara du och jag, samma som nu. Men något hände däremellan, du blev far och jag blev mor. Nu är det bara du och jag och ett osynligt barn. Det går bortom att bara komma ihåg de goda tiderna du hade med personen. Att visa att du bryr dig genom att ringa och fråga hur personen du saknar mest mår är det finaste du kan göra.


Det är så viktigt att göra det där samtalet, som oftast bara tar någon minut, för att kolla så att allt faktiskt är okej. Jag lovar att ta hand om mig själv Personerna som håller dig nära vill bara veta att du är okej. På grund av upphovsmannarättsliga skäl har vi varit tvungna att ta bort verser och dikter förutom nedanstående där författarna givit sitt tillstånd. Denna dikt är hämta med tillstån ur boken ”Sakna dikter ur sorgen” av Ewa Åkerlind.


Njut dagen och läs någon dikter. Den ensamma känslan när ingen att. Du är speciell och jag saknar dig, någon måste förstå att jag vill vara med dig…Ingen ska få stoppa mig eller sätta något hinder framför mig som ska hindra mig från att få träffa dig. Att bara fortsätta därför att jag måste, inte för att jag vill.


Men när jag lämnar er så gråter jag.

Att längta efter någon så mycket Det har jag gjort. Men det känns speciellt Som jag längtar Det är nog er. När jag tänker så dunkar hjärtat så otroligt mycket. Att vilja säga är hur mycket jag ber om förlåtelse.


Att vi kan börja om och stryka ett streck. KOM IHÅG ATT JAG ÄLSKAR ER SÅ. Hur man slutar att sakna någon som inte saknar en själv.


Det är inte hälsosamt att längta efter någon som inte längtar efter en själv, men det är väldigt vanligt. Den där personen är det första som dyker upp i ditt huvud då du vaknar och de minnen som du delar med personen håller dig uppe om natten. För att underlätta ert val har vi på Lavendla Begravningsbyrå samlat några väl utvalda dikter till begravning från några av Sveriges mest kända författare och poeter.


Du finner hela vårt urval nedan och om du letar efter något kortare dikter , vilka passar bättre att använda i exempelvis en dödsannons, rekommenderar vi att du. Bara en hun finns det människor som säger. Att säga bara om en varelse som kommit mig så nära, om en svans som slår i golvet av glädje över att höra min röst, om en nos, som förtroligt sticks i min han om två ögon som rymmer världar av tillit och tillgivenhet. Vet inte riktigt om denna passar men. Jag sådde några blommor en för varje vän, jag tror att det var fyra men särkilt minns jag en.


Det blev sen höst och vinter och blommorna de dog, på våren kom de åter men bara tre stod kvar och log. Så kom då regnet med moln så stora grå och nästa gång jag fann demm så var de bara två. Du tänkte – det är dags att ligga på topp.


Så du har vänt dig åt annat håll För att på din karriär få koll.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения