вторник, 29 марта 2016 г.

Övningar för bättre självkänsla

Övningar för bättre självkänsla

Effektiv hjälp för ökad självkänsla Endast 2kr. Självkänsla = Vilken acceptans jag har för det jag känner till om mig själv. Det tar tid att träna upp en bra självkänsla , men det är värt varenda sekund. Här är psykologen Maria Farms bästa övningar.


Övningar för bättre självkänsla

Människor som mår bra och har stark självkänsla lever som de lär. De har funderat över sina värderingar och vad de innerst inne tror på. De har analyserat vad de gör bra och har gjort bra hittills i livet.


Stå upp för det du tror på och låt ingen trycka ner dig med glåpord och tillmälen. Tips för bättre självkänsla. Här får du tips på saker du kan göra själv för att stärka din självkänsla. Tipsen handlar till exempel om att träna på att tänka annorlunda, om du ofta har negativa tankar om dig själv. Det allra viktigaste är att du är snäll mot dig själv och inte dömer dig själv.


Nedan hittar du övningar för att träna din självkänsla och din livskvalitet! Inrikta dig på 1-tips per dag eller några dagar tills du är bra på dem. Och inför sedan andra självkänslaövningar. Starta med de övningar som känns bra för dig. Bryt negativa tankar om andra.


Vanligt när vi har låg självkänsla är. Har du hört den förut? Ja, riktigt så enkelt är det kanske inte.


Enligt Winch tenderar det att göra saken värre, eftersom påståendet skiljer sig alldeles för mycket från vad vi faktiskt tycker. Hur får man bättre självkänsla ? Det krävs bara en person för att förändra ditt liv, gissa vem? Innehåller reklamlänkar från Bokus.


V ad innebär det att ha bra självkänsla ? Många tror att det är att ha ett vackert utseende eller att vara populär och ha många vänner. Det kräver ingen speciell utrustning utan är något du med fördel kan göra hemma eller på kontoret. Avsätt några minuter varje dag.


Nu har du kommit en bra bit på vägen mot förbättrad självkänsla. Det är ett ständigt pågående arbete och du kommer aldrig att bli helt ”klar”. Det är som att tänka sig att det räcker med att köpa ett 10-kort på gymmet och träna dessa gånger för att sedan aldrig mer behöva träna i livet. I den tid vi lever nu krävs det mer självkänsla hos individen för att hantera livet på livets villkor.


Vi har andra möjligheter, krav och förväntningar. För att hantera det och inte bara nå dit vi vill utan också må bra på vägen dit, behöver vi stanna upp regelbundet. Bli medveten om vad du tänker och tycker.


Om du har en sviktande självkänsla krävs det dagliga övningar för att höja den – men en sak är säker, det kommer att vara så värt det! Var snäll mot dig själv – du är bra precis som du är! Du måste byta ut din självkritiska röst till en mer förstående och snäll röst. Utskrift av avsnitt – Övningar för självkänsla Välkommen till Monkey mindset, en podcast som framför allt handlar om mental träning. Jag heter Daniel Sjöstedt och jag är mental tränare.


Idag ska vi ta vid där vi slutade förra tisdagen. Jag hade dåligt självförtroende i många år och vågade inte göra något men det ändrade sig när jag bytte jobb. Jag kände att jag dög till och att min nya arbetsplats behövde mig. Så det kan vara ett bra tips för höjt självförtroende och för att må bättre. Jag tycker om övningarna och de får mig att känna mig bra , trygg, lugn och tillfreds.


Övningar för bättre självkänsla

Att byta jobb helt enkelt. Gå igenom i vilka situationer du märker att du har låg självkänsla eller i vilka situationer du märker att du mår dåligt. Försök spåra dina tankar i samma situationer.


Exempel: Du har ångest i en social situation och känner dig helt paralyserad och har ångest. Jag har lyssnat på den i stort sett varannan dag i en månad. Om det ger mig bättre självkänsla eller ej i längden vågar jag inte uttala mig om, men denna hypnos har i vilket fall påverkat mig positivt!

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения