понедельник, 31 декабря 2018 г.

Flirtar med kollega

När vi frågar om cheferna har haft en flirt med någon på jobbet är det fler som erkänner, fyra av tio. I Stockholm är de fem av tio. Hälften av cheferna har upplevt att medarbetare flirtat, och det gäller i synnerhet de yngre cheferna. Om en romans med en kollega tar slut kan det vara jobbigt att se varandra varje dag eller behöva jobba ihop. Kan man hålla sig bara till flört och inte utveckla den så är det ju bra, eftersom man måste vara beredd på att inte få ha relationen ifred om man inleder ett förhållande med en kollega.


Ett bra sätt att närma sig den andra är att be om hjälp med något. Använd humor och komplimanger. Skicka uppmuntrande mejl! Ge positiv feedback, mejla roliga och glada tillrop och använda humor. Han är mogen för åldern och det märks inte att det är så stor åldersskillnad!


Tror att vi få flirtar lite med varandra, kanske omedvetet! Jag vet inte om han medvetet flirtar eller om han bara är sån. Men han skriver tjäna snygging på mail och ringer man kan det låta detsamma.


Finner ni varandra så kan nya problem uppstå. Få svenska företag har en policy för hur man hanterar kärleksrelationer, men på vissa arbetsplatser får man räkna med att någon blir omplacerad. Du kan dock inte få sparken för att du blivit kär i en kollega.


Jag hade varit tillsammans med min kille i fem år när jag började lägga märke till en väldigt trevlig kollega. Efter en fest med jobbet tog vi sällskap hem, vi pratade länge om allt möjligt, och den promenad som vanligtvis tar en kvart tog en timme. Efter det började vi mejla och sms:a en del, och jag insåg vart det var på väg.


Att visa uppskattning ja, men om jag säger vilken fin skjorta eller ler mot min kollega så flirtar jag inte med denne- jag är vänlig och trevlig. Det är exakt samma beteende som mot mina kvinnliga kollegor. Visa intresse och öppenhet med kroppsspråket Se till att din kropp är helt vänd mot henne och ha ett öppet kroppsspråk – inga korsade armar eller ben. Om ni står upp, låt dina fötter peka mot henne.


Allt detta kan du göra även om du pratar med någon annan, då signalerar du ändå vem ditt intresse är riktat mot ”egentligen”. Bemöt din flirt med respekt. Var uppmärksam på kroppsspråk, ifall personen du flirtar med tar ett steg bakåt eller ger dig andra klara signaler att han eller hon inte är intresserad så gör du bäst i att också ta ett steg tillbaka och respektera att personen kanske inte vill ha kontakt med dig.


Kollegan hör ofta av sig om jobbgrejer. Förmodligen vågar hen inte ta steget att fråga dig om saker utanför jobbet, det skulle vara för genomskinligt. Men hen tycker uppenbarligen om dig, på ett eller annat sätt. Hur mycket man än smyger med otrohet så brukar det som regel sluta med att man förlorar båda förhållanderna förr eller senare.


Hon har redan gjort slut slut genom att hålla sig undan och öppet visat att hon flirtar med en annan. Vem vill dra igång ett förhållande med en man som väntar barn med gifta frun. Men om relationen innebär otrohet kan kollegor må dåligt av att bli indragna i andras hemligheter.


Flirtar med kollega

Det kan också bli problem om en kollega inleder en relation med chefen. Om en av parterna har en högre befattning kan kollegorna uppleva en favorisering av den andra, oavsett om det är sant eller inte, säger Lars-Gösta Dahlöf. Han fångar dig med blicken ”Det finns en kille som jobbar på ICA-affären där jag bor. Jag hade svårt att veta hur jag skulle lägga in en stöt eftersom att vi bara ses när han jobbar och då är han alltid upptagen. Då kom jag på bästa idén – att hålla kvar blicken!


Flirta med killar Det bästa tricket när det gäller att flirta med killar är att le mycket. Det är dessutom ett trevligt trick som gör oss gladare och får oss att må bra eftersom leendet i sig kan hjälpa kroppen att bli på gott humör. Man kan le fastän man inte är glad och många märker då hur de automatiskt blir lite gladare.


Flirtar med kollega

Så förför du en kollega Kär i någon på jobbet? Då är det dags att starta ett innebandylag eller kopiera något ovanligt. Här är bästa tipsen på hur du charmar kollegan Chefer är oftare otrogna Funderar din partner på att bli chef? Väl tillbaka i Finland upptäckte hon hur reserverade svenskar och finnar är, hur svårt det är att få kontakt med dem.


Finnarna är mycket blyga förutom när de druckit några drinkar, då blir de vilda och flirtar så mycket att de ångrar det nästa dag. Jag ska strax svara på din fråga om hur du ska förhålla dig till din förälskelse i en kollega. Min utgångspunkt blir den som du själv lutar åt, att det bästa är att du bryter med personen. Men jag börjar med att resonera med dig om det stora bekräftelsebehov som du har.


Hon efterlyser mer uppvaktning och mer uppmärksamhet, och främst från männens sida. Själv flirtar hon så mycket hon kan och hinner, och tycker att det är det roligaste som finns. Ibland tror jag att storken har tappat mig på vägen till Sydfrankrike, eftersom jag beter mig mer som en sydeuropé än en svensk.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения