вторник, 20 марта 2018 г.

Hitta tillbaka efter otrohet

Experten: Så hittar ni tillbaka till varandra efter en otrohet För många är otrohet det värsta som kan hända. Men det kan också ta förhållandet framåt och vara början på något nytt, menar gästande världsstjärnan i relationer, Esther Perel. Men en affär behöver inte nödvändigtvis leda till en skilsmässa, och många par har faktiskt möjlighet att hitta tillbaka till varandra efter det svek som otrohet innebär, och återuppbygga förtroendet. Här är tre viktiga saker som måste göras för att din relation ska överleva efter en otrohet : 1. Jag har hjälpt många människor med att bromsa sina separationer och hitta tillbaka.


Hitta tillbaka efter otrohet

Detta har gett mig stor inblick i hur vi fungerar och tänker i utnötta relationer, förhållanden där kärleken dött ut, med olyckliga sinnen, sårande otrohetsaffärer, medelålderskriser, energidränerande separationstider osv. Det är svårt att hitta tillförlitlig statistik, inte minst för att det är vanligt att ljuga när det gäller otrohet. Det är också en definitionsfråga när man anser att en partner har varit otrogen eller inte. För vissa par går gränsen vid en sexchatt, för andra vid en kyss eller sex.


Otrohet är så komplicerat. Vi har bestämt att hitta tillbaka till varann och men det som ligger i luften är att går det att lita på jag vet inte om jag någonsin kommer att lita på honom. Jag tror visst att man kan komma igen efter otrohet - om man har en gemensam vilja att göra det och visar varann rätt stor ärlighet.


Jag tycker att du ska ge dig själv tid. Känslorna av svek och äckel kommer sannolikt att avta med tiden. Begå inte otrohet av hämnd bara för att ge igen på din partner. Acceptera att alla förhållanden förändras efter otrohet. Sörj din relation som du skulle sörjt en älskad vän.


Gå vidare efter otrohet. Hur kan man förlåta och gå vidare efter otrohet ? Upptäckten av otrohet – allt från hemliga sms, telefonsamtal, eller hemliga mail via internet – kan vara en extremt förödande upplevelse. Har någon av er brutit mot reglerna och nu vill ni hitta tillbaka efter otrohet ? När orden har just nått ditt öra är det definitivt.


Hitta tillbaka efter otrohet

Jag vill inte prata så mycket om detaljerna i bakgrunden för det jag vill med den här tråden ska handla om rätt eller fel. Orden som precis i detta ögonblick kan komma att bli en milstolpe i ert äktenskap med ett smärtsamt tydligt före och efter. Ett myller av känslor river plötsligt i ditt inre. Chock, besvikelse, sorg, skam.


Eftersom närheten är viktig i en relation hittar vissa tillbaka till varandra efter en otrohetsaffär. Detta om man lyckas kommunicera om det som hänt. Men det gäller att blåsa ut all besvikelse och sedan lägga det bakom sig. Här är åtta tip Vi har redan bombarderats med rapporter om hans otrohet , efter att han först Affleck är visserligen hemma igen men han och hans hustru har inte. Relationer Hur hittar man tillbaka efter otrohet Det enda sättet att ta reda på hur det kommer bli är att försöka Det kommer aldrig bli likadant igen,.


Hitta tillbaka efter otrohet

Att hitta tillbaka efter otrohet kräver tålamo men det kan gå. Karin Wulff Ingves, familjerådgivare i Malmö, har träffat många par som krisar efter det stora sveket. Här finns inga enkla eller raka svar. Men om ni älskar varandra så är det värt att kämpa för och det finns vissa saker du kan försöka tänka lite extra på om ni ska försöka igen.


Jag hade blivit helt klar över vilken fantastisk partner jag hade, och var en mycket bättre partner efter faktiskt. Men fasiken vad det slet på mig! Det var sista gången jag utsatte mig för det.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения