понедельник, 26 марта 2018 г.

Orvesto podcast

What Are The Georgia Guidestones? Find out on The Truth Podcast: Question Everything. New Episodes every Monday. I ORVESTO Konsument har vi frågat om faktiskt lyssnande på en frekvens-skala, där vi sedan viktar fram en veckoräckvidd.


Alla räckvidder samt dubbeltäckning mellan olika podcasts (och naturligtvis andra medier), går att ta fram i ORVESTO Konsument. Naturligtvis är räckvidden och möjligheten för mediebyråer och annonsörer att sätta poddar i relation till konsumtion av andra medier en stor fördel med ORVESTO Poddtoppens mätning. Tidskrifterna minskar sin räckvidd i senaste Orvesto Konsument.


Värst drabbad är Golf Digest som backar med över procent. De har ökat stabilt för varje mätning, dock med undantag från förra mätningen då de minskade i lyssnarantal för första gången. Undersökningen mäter räckvidder för ett stort antal medier, däribland podcasts och ger en bra bild av den totala podcastkonsumtionen i Sverige vad gäller räckvidd och målgrupp.


Orvesto podcast

Orvesto har i mätningen utgått från Sveriges annonsörers definition av vad som är en podcast :. Mätningen täcker landets topp och är den första av två delar. Nästa mätning rör ytterligare podcasts. Majoriteten av Sveriges största podcasts ökar eller förblir stabila, det visar den senaste undersökningen av Orvesto Konsument.


Felmeddelande: 500Ajdå! Vi har för närvarande tekniska problem, men vi arbetar på att lösa dem så snart som möjligt. Lyssnandet på podcasts fortsätter att öka. Digital röstassistent. För små och mellanstora företag som vill hoppa på trenden och starta sin egen podcast har möjligheterna aldrig varit större.


Orvesto podcast

HubSpot har sammanställt några tips som vi delar här. Orvesto Konsument har tagit fram statistik över hur det lyssnas på podcast i Sverige och kan konstatera att podcast -lyssnandet fortsätter att öka. I sin senaste sammanställning uppger Orvesto Konsument att cirka miljoner svenskar varje vecka lyssnar på minst en podcast.


Men ganska lite har varit känt om hur många som faktiskt lyssnar på en specifik podd. Annonsköpare och bedömare har varit utelämnade till siffror från poddarna själva. Den största delen av lyssningen sker fortfarande på mobilen.


Den generella podcast -lyssnaren har en snittålder på år och har en något högre utbildning och inkomst än snittet. Flest bor även i Stockholm och Göteborg. Bytte namn – rasar i Orvesto.


Men bakom siffrorna döljer sig ett namnbyte som mätningen inte. Var och varannan lyssnar på podcast och det poppar upp nya ”poddar” till höger och vänster. Podcast -formatet är mer populärt än någonsin i Sverige. Men varför är de så populära? Kan ditt företag använda podcast -formatet?


Orvesto podcast

Radio är egentligen en ganska bra idé. Resumé har sedan tidigare rapporterat om framgångarna för Alex och Sigges podcast. Podden som rullat i drygt fyra år drar in över en miljon kronor i månaden på sponsorskap och är i många ögon synonyma med poddtrenden.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения