вторник, 12 мая 2015 г.

Plenty kokbok

Vi har inspirationen till julmat och glöggmingel - här hittar du kokböckerna! Kokboken som tagit vegetarisk matlagning till en ny nivå. Han är inte själv vegetarian, men är främst inriktat på vegetarisk matlagning. Med denna kokbok tar han vegetarisk mat till en ny nivå.


Plenty kokbok

Vegetables have moved from the side dish to the main plate, grains celebrated with colour and flair. Its focus on vegetable. Skickas inom 5-vardagar. Alltid bra priser och.


Jag har länge varit ett fan av Yotams kolumn i The Guardian och funderat på om jag ska köpa en av hans kokböcker på engelska. Glädjen när jag fick den här svenska utgåvan i julklapp! Har inte hunnit lagat något ännu, men är om möjligt ännu mer peppad efter din recension än jag var innan.


Jag har en kollega som bad mig om ett tips på en vegetarisk kokbok. Jag svarade tveklöst ”Bonniers vegetariska kokbok ” och jag gillar verkligen den. Och innan jag bläddrade i ”Grön mat. Vegetariskt varje dag från River Cottage” av Hugh Fearnley-Whittingstall.


Båda är uppvuxna i Jerusalem, och i boken blandas Yotams judiska influenser med Samis arabiska. Och kanske är den en påminnelse om hur mycket mat faktiskt kan förena. En antiinflammatorisk kokbok framtagen i nära samarbete med tarmfloran.


Förra årets succébok Food Pharmacy lärde oss allt om antiinflammatorisk mat, bakterier, hjältar i köket, antioxidanter och vetenskapliga studier (och så var det något om Star Wars också). Här är kokboken som förenklar din vardag. Vad jag älskar med boken är att den inte gör en grej av att vara en vegetarisk kokbok.


Det är en bok med fantastiska recept - och så råkar de vara vegetariska. Jag tycker att det känns som helt rätt approach. Yotam Ottolenghis sätt att ta sig an samt laga grönsaker har förändrat vegetarisk matlagning i grunden. Denna bok är förlagsny och oläst bok.


London har varit Leila Lindholms favoritresmål i många år. Plenty : vegetariska favoriter. Ottolenghi och Tamimi gjorde en kokbok ihop för ett par år sedan, ”Jerusalem”, som också blev en dokumentär på BBC. Det är en fantasieggande och djupt inspirerande matbok full av personliga anekdoter, fakta, historia och roliga insikter om hur maten i en konfliktbaserad stad kan förena människor.


Hans sätt att laga grönsaker har förändrat den vegetariska matlagningen i grunden och inspirerat en hel våg med kockar och matkreatörer. Hans inflytande syns tydligt vart man än vänder blicken: i mattidningar, i kokböcker , på restauranger och i färdiga matkassar. I dag driver de flera restauranger, bl. Sammanlagt har han skrivit fem bästsäljande kokböcker. Sist vi besökte dem i London passade jag på att köpa Yotams kokbok PLENTY , där detta recept fanns med.


Plenty kokbok

Att hans originella sätt att krydda samt blanda smaker har kommit att inspirera människor över hela världen är tydligt. Jag dreglade mig bokstavligen igenom hela kokboken och ville testa allt. PLENTY är fantastisk och ett tips till dig som vill lära dig mer om cool vegetarisk matlagning. Sverige är ett av de länder där det ges ut flest kokböcker per invånare och det berömda påståendet att det ges ut en kokbok om dagen i Sverige ligger nog fortfarande ganska nära sanningen.


I årets katalog över tävlingsbidrag fanns 3titlar. Svenska Måltidsakademien korade vinnare i inte mindre än kategorier.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения