пятница, 15 мая 2015 г.

Restaurangtips london 2015

Restaurangtips london 2015

Restauranger i London – hitta till våra tips. Inget fel i det, men tveka inte att testa något av våra tips om du råkar vara i närheten. De flesta är faktiskt så bra att de är värda en t-baneresa också. London , England: Se TripAdvisor-resenärernas omdömen om restauranger i London och sök efter kök, pris, plats och så vidare.


Slänger in ett restaurangtips från London som verkligen var en 5-poängare hos oss alla! I sista minuten fann jag denna restaurang och det är en indisk-inspirerad restaurang som finns på tre ställen i London (vi var på den som ligger belägen på 1Wood Ln, White City). London så gå in och gilla sidan för där vimlar av Londontokiga fans som mer än gärna delar med sig av tips. Bild lånad från visitlondon.


London har varit Leila Lindholms favoritresmål i många år. Hit åker hon såväl privat som i jobbet. Som fördelar nämner hon närheten och mångfalden liksom britternas artighet och att man kan hitta småstadsidyller inom storstaden. Det är nog ett måste att testa det indiska köket när ni är här. Vill ni testa lite engelsk mat, varför inte besöka en lokal engelsk pub.


Tack vare alla kulturer som samlats i London finns här helt fantastisk mat från alla världens hörn. London är storfavoriten vi svenskar aldrig tröttnar på. Antagligen har du sett både ­Buckingham Palace och Madame ­Tussauds vid det här laget. Här är Londontips som tar dig bort från ­turistiga Oxford Street och Piccadilly Circus.


Från South Bank och Brick Lane till Harry Potter och The Shard. En gata i östra London som blir till marknad på lördagarna. Här kan du köpa god mat från matstånden, bläddra bland vintagekläder och bara strosa runt och ha det göttigt.


Restaurangtips london 2015

Blogginlägg från när jag var där. I anslutning till Broadway Market ligger den här parken. Storstadsresorna såklart! I slutet av veckan åker jag till London för att spana in det senaste på restaurang, hotell, kultur och shoppingfronten. Men redan nu vill jag dela med mig av höstens hetaste restaurangtips i den engelska huvudstaden.


Fantastiska Erbjudanden i London. Min pappa var här igår och vi drog till södra London för att gå på Imperial War Museum, som jag inte hade varit på på jättelänge. Det ligger så fint, i byggnaden som tidigare var ökända mentalsjukhuset Bedlam. Jag, min man och vår fyra månader gamla dotter ska åka till London på en weekend i november. London Bridge och Tower Bridge är två av de mest kända broarna och båda är öppna för turister.


Restaurangtips london 2015

Det finns massor att göra i London. Det är nästan omöjligt att resa till London utan att uppleva historia och kultur. Här kommer den just nu ultimata London guiden enligt min smak.


Jag bor själv i Notting Hill (japp, flott ska det va) så därför får ni nöja er med restaurangtips från mina hoods den här gången. Ligger i Westbourne Grove som är mina favoritkvarter för tillfället. Vad du än väljer, är fyrverkerierna så imponerande att du kommer se dem lysa upp natthimlen, oavsett var i stan du befinner dig. Andra flygplatser i London I områdena utanför London finns flygplatserna Gatwick, Luton, Stanste och London Southend Airport.


Gatwick är den nästa största flygplatsen som betjänar London och därifrån tar du dig enkelt till staden med snabbtåget Gatwick Express som tar dig till järnvägs- och tunnelbanestationen London Victoria. Därefter följer en panoramatur av London där du får se stadens vackra julbelysning, bl a på Regent Street, Old Bond Street och Oxford Street, samt den kända julgranen på Trafalgar Square. London Overground är ett viktigt komplement till Londons Underground (tunnelbana).

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения