среда, 16 января 2019 г.

Skilsmässa blogg

I arbetet som RELATIONSCOACH är det mitt mål att du skall kunna känna igen dig, hämta tröst, styrka, inspiration bland blogginläggen och kommentarerna. Jag känner såklart flera personer vars föräldrar har skilt sig och jag känner även vänner som skilt sig och vars barn då blivit drabbade. Dock är alla de här barnen så små och jag kan väl inte säga att jag satt mig tete-a-tete med dessa treååringar för att höra hur de egentligen handskas med sina föräldrars skilsmässa. Top anledningar till skilsmässa.


Tänk igenom ditt beslut innan du bestämmer dig för att skiljas.

Här presenterar vi resultat från kundundersökningar som kan vara av intresse för dig som funderar på skilsmässa. Däremot ser jag medianärvaro som en del av mitt arbete när jag lanserar något. Men ja självklart – att jag har en så öppen instagram och blogg bidrar ju självklart till att media skriver mycket om mig, och jag har ju naturligtvis valet att stänga ner mina sociala medier, eller börja vara mycket mer ”sluten”.


Jag är på väg att skilja mig. C har bestämt sig för att hans kärlek inte finns längre för att kunna vara kvar i vårt äktenskap. Skilsmässa är ett faktum.


En till Tailsweep Bloggar webbplats.

Vi har haft ett riktigt skönt jullov #128525; Barnen har varit uppe till ca (1- timme längre än vanlig vardag) o även vi. Madeleine Ilmrud är väl knappast den som ska uttala sig om vad som är passande eller inte med tanke på hur hon själv agerar. Mirka offentliggjorde skilsmässan på sin blogg lade upp ett eget inlägg om det. Känns som att du och Mirka borde spendera mer tid med varandra Carola för till.


Jag har lagt mycket energi, tid kraft och engagemang åt den här bloggen i nästan år. Delgett och berättat från världens alla håll. Låtit er ta del av andra kulturer, intervjuat människor som lever under svåra förhållanden, bjudit in er på min personliga resa genom sjukdom, föräldraskap och skilsmässa. Inom kristendomen så är skilsmässa ingenting omtyckt, men det är fullt tillåtet, i alla fall i västvärlden.


De som är djupt troende tolkar bibeln på så sätt att skilsmässa inte är ett alternativ medan andra kristna anser att det är ett fritt val att skiljas från sin äkta make. Att komma över en skilsmässa är oftast inte en lätt process. Det kan ta en lång tid att läka alla sår och plocka upp sig själv. Här skriver jag om en uppslitande skilsmässa.


Som alltid när det är barn med i bilden är det viktigt att man funderar en gång extra innan man bestämmer sig för att dricka alkohol. Hur jag kommer tillbaka till livet igen. Om du har skilt dig utomlands ska du ansöka om att få skilsmässan registrerad i folkbokföringsregistret.


Det gör du genom att besöka närmaste servicekontor och be om att få skilsmässan registrerad.

Vid besöket ska du ta med dig din skilsmässodom. Det är viktigt att det framgår av skilsmässodomen att den är slutgiltig. Det är mycket som händer runtomkring mig nu, mycket roligt som jag har längtat efter länge.


En av dom saker är min nya blogg. Så ni som följer min blogg får väldigt gärna lägga min nya adress på minnet madeleineilmrud. Allt är inte riktigt klart ännu men snart så, wiiii! Malin Persson är tidigare supermodell och bloggar om inredning och inspiration, trädgård och växter, raw food och nyttig mat samt fina DIY-tips. Jag kommer att dricka en grön smoothie så gott som varje dag som jag alltid gör.


En näve grönkål, en näve machésalla ibland en näve spenat eller ruccola. Jag tycker det är jätte bra du vågar blotta dig. Allting behöver inte vara så ytligt hela tiden (inte på instagram, bloggen osv). Låt folk få se personen bakom Entreprenör Bella.


Det är vådligt att våga visa sig sårbar, art allting behöver inte vara perfekt och ytligt. Du är en människa, du har också känslor.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения