четверг, 17 января 2019 г.

Oskuld blöda

Oskuld blöda

För dem som blöder kan det bero på att kanten är stram. Men det är vanligare att man blöder av någon annan anledning, som att man är spänd eller inte tillräckligt upphetsad. När man blir sexuell upphetsad vidgar sig slidan och bli våt och då brukar det inte heller göra ont eller blöda. Det finns en låsning runt ordet oskuld som är kopplat till heterosexualitet och penetration.


Myten om mödomshinnan. En myt som förstärker idén om oskulden är att det finns en så kallad mödomshinna i slidan, och som spricker när man blir av med oskulden för första gången vilket gör att tjejer börjar blöda. En-två dagar efter det har jag börjat blöda och det har hållt på i ca dagar och är inte så överdrivet mycket. Min mens ska egentligen komma nästa vecka och det är mycket de första dagarna.


Men när jg var år gammal så stoppade jag in ett finger, visste inte riktigt vad jag gjorde, stoppade inte in wla fingret, bara typ toppen av fingret. Vill ta sjölvmord när jag tänker på att det finns en stor chans att jg blir mördad av min egna familj pga hedern om jag inte blöder när jag i själva fallet är oskuld. Denna myt förstärker idén om oskuld , att när hinnan har spräckts - DÅ bär man på en skuld.


Och att det SKA göra ont första gången en fittbärare blir penetrera men så är inte fallet. Det flesta blöder inte första gången de har penetrationssex för första gången, och det behöver absolut inte göra ont första gången. Men det beror alltså inte på att någon hinna spricker!


Man kan blöda även om man haft samlag flera gånger, om det är så att tjejen inte är tillräckligt sexuellt upphetsad för exempelvis en penetration. Det har alltså inget med ” oskulden ” att göra. Betalar dyrt för myten om oskulden. Att ligga med någon för första gången är för många ingen privatsak.


Desperata tjejer betalar tusentals kronor till plastikkirurger för en ny mödomshinna. I många kulturer anses vitt vara renhetens och oskuldens färg. Man kan fråga sig varför det inte är lika viktigt för killar att se oskuldsfulla ut. Ibland kan man höra killar säga att de vill att tjejen de är med ska ”vara oskuld ”. I filmer och låttexter kan det också finnas killar som skryter om att de ”tagit” någons.


De flesta blöder inte men för en del kan det svida och komma några bloddroppar när slidkransen tänjs ut. Den försvinner aldrig. Det går alltså inte att titta på slidkransen för att kontrollera om någon haft sex eller inte.


Trots det finns det tyvärr folk som ser bloddroppar från slidkransen som ett bevis på att en tjej är oskuld. Det är sant att onani är något positivt, så länge man inte gör sig själv illa med ett vasst föremål till exempel, men det gör ju inte du. Du skriver att du blöder även vid stress. Jag tycker att du ska visa dig för en gynekolog för att försöka ta reda på varför du blöder. Rent teoretiskt brukar väl oskulden vara då mödomshinnan spräcks eller töjs ut så det skulle väl kunna ske av vad som helst.


Typ en tampong, ett finger eller ja, vad som helst. Själv tycker jag väl att oskulden tas då du bestämt dig för att ha sex med någon - och har det. Alltså jag tycker att första samlaget är då oskulden.


Oskuld blöda

Det är ju ett klassiskt bevis som i vissa tider och i vissa sociala och kulturella sammanhang är väldigt viktigt. Att kvinnan ska vara oskuld när hon gifter sig. Beviset är att blöda eller att mödoms-hinnan finns kvar.


Det finns inget som säger att man ska blöda vid första samlaget, säger Lisa Jobson. Hon tycker inte att det är hållbart att skriva ett intyg för att skydda unga tjejer mot anklagelser om att de inte skulle vara oskulder. Det stämmer bättre anatomiskt.


Oskuld blöda

Vi har pratat mycket om det för det är svårt. FRÅGA: Jag har ett stort problem som jag skulle bli jättetacksam om du kunde hjälpa mig med. Det är något jag skäms oerhört mycket för och jag vill inte tala om det för någon.


Vilken jämnårig kille skulle vilja ha en 22-årig oskuld ? Jag är år och fortfarande oskuld ! Hej jag är en tjej som heter nadja jag är ej oskuld när jag var träffade jag en kille för blir av med oskulden och jag fick jätte ont av han och sen träffade jag en annan men han gick det ej med jag var år då men sen var jag innan jag flyttade hemifrån så blec jag ihop med en kille och där var sexet den bästa som var. Jag vill ha sex men är rädd.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения