вторник, 14 марта 2017 г.

Gå på krogen själv

Jag har funderat på vad folk tycker om detta, tycker du det är roligt att gå på krogen själv ? Jag har på senaste börjat gå ut på nattklubbar helt själv. Finns inget mer underbart. Har du kompisar (nu pratar jag om mig själv ) känns det som man måste vara med dom, och göra lite som gruppen vill.


När jag är ute på krogen vill jag vara spontan, göra det som känns bra just för stunden.

Det går bäst om man går ut själv ! Allt om Stockholms Sofie Strandberg går ofta ut på krogen själv. Och nej, jag gör det inte för att jag är desperat efter sällskap, säger hon. Fler tjejer borde testa barhäng och en utekväll på egen hand. Sofie tipsar om hur det kan bli alldeles underbart. Att gå ut på krogen själv – ett välkommet socialt avbrott.


För många, inte minst kvinnor, kan det kännas skrämmande att gå ut på krogen själv. Men för diakonen Sandra Lindqvist är de ensamma kvällarna på stammispuben ett skönt avbrott från hennes sociala jobb – och något som gett henne nya vänner över hela världen.

Gå ut själv på krogen. Hej Jag var ute själv på krogen i helgen. Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar. Moderatorer: atoms, Alien, marxisten. De ordnar kvällar för ensamätare, folk som av den ena eller andra anledningen käkar ute själv.


Men om det blir så värst ensamt är oklart. Krogens nya koncept går nämligen ut på att sätta folk som anländer till restaurangen solo vid samma stora bord och låta dem konversera varandra vad det lider. Jag har flyttat från Lule till Göteborg och bara bott här ca månader.


Dom jag känner är dom jag jobbar med och thats it. Titta på henne igen om ett par sekunder, om hon tittar tillbaka är det definitivt läge att ta nästa steg. Hon lämnar sina vänner. Tjejer gör som bekant allt tillsammans, inklusive att gå på toaletten, så när du ser en tjej gå eller stå ensam på en krog är det förmodligen av en anledning.


Ja, det går att gå själv till krogen , jag gör det hela tiden, eller ofta. Det är lättast att få napp då dessutom, vad du måste ha i åtanke dock är att ha läpparna i styr. Aspergare och bara babblar så går det inte att få hem någon tjej om det är vad du vill?


För diakonen är kvällarna på stammispuben ett skönt avbrott från den sociala yrkesrollen.

Konsten att ragga på krogen handlar om att lära sig grundprinciperna. När du förstår dessa så kommer det gå som på räls. I Sverige blir man myndig på sin 18-årsdag. En frihetskänsla för ungdomar, som många gånger också förknippar dagen med att för första gången få gå på krogen och dricka alkohol lagligt. Men någon total frihet gällande alkohol innebär inte den omtalade födelsedagen.


Tråkigt att en kväll ute ska sabba för resten. Mycket beror nog på var man väljer att gå och med vilka, för min egen del så spelar det inte så stor roll men en härlig rotfylla på krogen så man skäms ett halvår efter. Utbudet av andra människor är ytterst bredare på en krog.


Om du lyckas vill jag gärna besöka denna. Fast det går ju att säga att ens kompisar är någonstans i vimlet eller att de är på.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения