вторник, 11 апреля 2017 г.

Ensamstående män som vill ha barn

Ensamstående män som vill ha barn

Dock verkar det omöjligt att hitta rätt man och jag överväger att försöka att skaffa barn på egen hand. Har alltid haft inställningen att det är egoistiskt att beröva barnet sin pappa redan från start men alternativet, att leva mitt liv utan barn känns helt orimligt. Man utsätter inte sig själv för hela denna process om man INTE vill ha barn. Så jag håller med dig!


Gällande män som har en barnlängtan- det borde finnas någon plats dit både män och kvinnor kan vända sig som är ensamstående men vill ha barn. Män kan hitta ett lesbiskt par och hjälpa dem att skaffa barn och dela föräldraskapet på tre, eller hitta en ensamstående tjej som vill ha barn och skaffa barn tillsammans som kompisar. Man kan donera spermier och bli biologisk pappa och kanske få något barn som söker upp en sedan, eller donera öppet till något infertilt par som vill.


Nu blir det tillåtet för ensamstående kvinnor som vill ha barn att insemineras i Sverige. Föreningen RFSL tycker att den nya lagen är bra, men anser att staten borde göra mer för de ensamstående och homosexuella män som vill ha barn. Vill någon bra man ha en ensamstående mamma? Skrivet av: Ensam i natten: Vad tror ni? När jag var singel skulle jag aldrig, aldrig, aldrig ha tagit en man med barn.


De var liksom i botten av hierarkin. Nu har jag själv, till min förvåning (lång historia), blivit en ensam mamma med två barn , fyra och två år. Det finns flera kvinnor som vill ha barn , men som inte har tid för ett förhållande. Kanske de är mitt i karriären. De vill veta vem pappan är och att han också tar ansvaret.


En vänskaplig relation, men att vi har gemensam vårdnad. Han har lagt ut en efterlysning på en sajt för de som längtar efter barn men inte lyckas bli. Man kan vara ensamstående förälder till ett barn som har större behov än barn i samma ålder brukar ha , till exempel om man har ett barn som har en funktionsnedsättning. I Sverige finns ett fåtal män som fått adoptera barn som ensamstående. Processen kan vara extra närgången, och Fredrik som fick hämta Filip från Indien blev trött på frågan om han var homosexuell.


Samtidigt har han viss förståelse: – Det handlar ju om att skydda barnen , säger han. Det är inte någon stor patientgrupp. Vilka möjligheter finns det för kvinnor och män att skaffa barn som singel? Idag är det möjligt för ensamstående kvinnor att få insemination av donerade spermier i Sverige. Det svåraste av allt är att inte ha någon som man kan dela alla glada stunder med kring sitt barn.


Mitt äldsta har ingen kontakt med sin far och där känner jag en sån otrolig smärta ibland över att ingen älskar honom som jag ( barnet har dubbla diagnoser och kräver en del energi men är ju ack så älskvärd). Men jag tröstar mig med att det finns många barn som inte lever helt enligt normen. Man ska inte göra för stor grej av det. Att skaffa barn på egen hand handlar mycket om mamman. Det kan både gälla ett barn som paret vill adoptera tillsammans.


Ensamstående män som vill ha barn

Mannen som är far får skriva på ett papper. Homosexuella som vill ha barn !

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения