четверг, 6 октября 2016 г.

Mina vårdkontakter dalarna

Mina vårdkontakter dalarna

Verken Dalarna vanuit een vakantiehuis. Nu eenvoudig online boeken! Här kan du på ett enkelt och säkert sätt kontakta vården - dygnet runt. Du kan till exempel ställa en fråga, boka och omboka ti förnya recept.


Mina vårdkontakter är en e-tjänst som gör det möjligt för invånare och vårdmottagningar att kommunicera via Internet på ett säkert sätt. Invånaren kan till exempel boka tid eller förnya recept. Det här speglar den digitala utvecklingen i samhället, idag vill många på ett enkelt sätt kunna sköta sina vårdkontakter digitalt,” säger Jessica Bergs, förvaltare invånartjänster, Region Dalarna. Sök på den här webbplatsen. Sedan några år tillbaka kan man ha kontakt med vården via nätet.


På Landstinget Dalarnas hemsida finns något som heter Mina vårdkontakter. Men just nu är det enhel del patienter i Falun och Avesta som inte kan använda den här tjänsten. Söker du efter information som vänder sig till våra samarbetspartners, förtroendevalda och andra vårdgivare som på olika sätt kommer i kontakt med oss?


Mina vårdkontakter dalarna

Utbudet av tjänster i Mina vårdkontakter kan variera mellan landstingen och regionerna. Lista sig på en vårdcentral i Dalarna. Du kan välja vilken vårdcentral du ska tillhöra, det kallas för att lista sig. Läs om hälsa och sjukdomar och var du kan hitta vård. Logga in för att läsa din journal och göra dina vårdärenden.


Du kan även träffa Region Dalarnas vårdpersonal via appen Min vård - din digitala vårdcentral. Rådgivning och tidbokning Rådgivning av sjuksköterska samt tidbokning för telefonkontakt med behandlande läkare. Under ingången Mina studier finns information om studieadministrativa funktioner på student. Först ut är möjligheten att ansöka om examensbevis för licentiat- eller doktorsexamen, se resultat på läskurser och skriva ut studieintyg.


Vi använder cookies på forsakringskassan. Vilka som ska ingå meddelar du till din fasta vårdkontakt , som är sammankallande. För att kunna använda Mina sidor behöver du acceptera cookies.


För att du ska få ett så bra stöd som möjligt är det bra om så många som möjligt av dina kontakter kan påverka hur planen blir. Ofta ingår din fasta vårdkontakt och annan vårdpersonal i planeringen. Innebär att vårdvalet görs via Mina vårdkontakter , men i ett externt system. Administratören kan hämta upp en mall för en ärendetyp och utifrån den mallen skapa ett frågeformulär med frågor som passar mottagningen. Du kan också välja vilken vårdcentral eller husläkare du vill tillhöra och kommunicera med vården på ett säkert sätt.


Mina vårdkontakter dalarna

Högskolan Dalarna bedriver kvalificerad utbildning och forskning i hjärtat av Dalarna. Studera via distans eller på våra campus i Falun och Borlänge, med närhet. Det finns olika sätt att kontakta Region Dalarna. Här hittar du alla kontaktuppgifter. I den här portalen hittar du en samling med länkar och instruktioner för att enkelt kunna komma åt de tjänster och funktioner som Regionen publicerar.


Enligt den nya förordningen om GDPR önskar vi inga personuppgifter i mejl. Spirometriundersökning som mäter lungfunktionen. Mina vårdkontakter Med e-tjänsten Mina vårdkontakter kan du kontakta din mottagning dygnet runt och du får svar inom några dagar. Allt du behöver är ett personligt användarkonto.


Redan idag arbetar man med Internettjänsten ” mina vårdkontakter ” på kliniken för reumatologi på Falu lasarett. Det är ett sätt för vården och patienter att lättare kommunicera med varandra, säger Jörgen Lysholm, läkare på reumatologiklinken. För att logga in behöver du ett BankI en säkerhetsdosa eller ett Mobilt SäkerhetsID.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения