понедельник, 20 августа 2018 г.

Därför är män otrogna

Try DownloadSearch and Save Time. Find What Is A Man on Helpwire. Kan man förebygga otrohet? Nej, men det hjälper om båda parterna från början har realistiska förväntningar på förhållandet.


Utgår man ifrån att det vore en omöjlighet, är man i ett sämre läge.

Medan jag satt och lyssnade på Back in black på repeat fick jag hela tiden kämpa mot impulsen att gå in och gråta ut hos min flickvän. Livet är allmänt trist. Och vi vill ha mer sex. Det speglar väl mansdominansen på sajten.


Kvinnor är nog oftare intresserade av närhet och någon att prata me medan män söker sex, säger Dominika Peczynski, Sverigechef för otrohetssajten Victoria Milan. Efter Sverige är Storbritannien, Norge och Frankrike de länder där kvinnor är snabbast otrogna. En teori bakom britternas otrohet, där man är otrogen ungefär år efter giftermålet, är att otrohet är så hatat att dess förbjudna status helt enkelt gör det ännu mer spännande.

Det är nog därför många män är otrogna. Jag skulle inte själv ha några som helst problem att ligga med någon annan trots att jag är gift, visst dåligt samvete lär man ju få osv. Själva poängen är att jag väljer att INTE vara otrogen , pga uppenbara anledningar. Tiger Woods är den senaste i raden av kända män som blivit avslöjade efter att de varit otrogna mot sina fruar.


Men varför är dessa framgångsrika – och i allmänhetens ögon lyckligt lottade män – otrogna ? MåBra:s sexterapeut Annica Frithiof ger sin syn på fenomenet. Ju mer männen tjänar jämfört med sina respektive desto mindre är sannolikheten till att de vänstrar. Trots att de flesta anser att det är moraliskt fel, och själva inte skulle acceptera att bli bedragna, visar forskning att procent av alla gifta män och procent av alla gifta kvinnor är otrogna någon gång under sitt äktenskap.


Ofta har man ingen rimlig förklaring: det bara hände är ett vanligt svar. Massor av inlägg handlar om analyser av är han otrogen ? Därför är våra män otrogna ! En fjärdedel av svenskarna någon gång varit otrogna. Men vad är det som gör att så många bedrar sina partners? Det vet psykologen Anna Bennich.


Majoriteten sa att det var en emotionell urkoppling. De kände sig ouppskattade.

Män är känsliga varelser, de ser bara inte ut att vara det. Eller så verkar de inte vara det. Att ha trott att den andra parten värderade familjen,relationen och ett gott bemötande lika högt.


Att känna känslan av att min partner inte alls ville mig väl. Sedan det här att ingen annan kan veta hur det var att leva med den här. Misstänker du att din man har en affär? Han har varit otrogen förut. För en person som varit otrogen tidigare är steget inte lika långt att vara det igen – jämfört med någon som aldrig bedragit sin partner.


Jag menar inte att bara män är otrogna men frågan gäller män eftersom jag är kvinna. Jag är inte intresserad av varför kvinnor är otrogna , det kan jag själv sätta mig in i. Hårda ord men sant, titta rent analytiskt på den här sidan. Grundaren Rudolf Wall lär ha satt dit den med tanken att Dagens Nyheter inte bara är ett namn.


Båda har insett att det vi har tillsammans är värt att kämpa för. Nu har det gått några månader och vi har det ganska bra. Vårt sexliv är mycket bättre.


Det jag har lärt mig är att man kan vara fysiskt otrogen , men det är ännu värre om man är otrogen i hjärtat.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения