Till stora och välkända varumärken söker sig målgruppen ofta självmant, men mindre eller nystartade företag måste jobba lite hårdare. Men vad ska din företagssida egentligen användas till? Hur skapar du en företagssida där du kan bjuda in fans, där de kan gilla dig och där du även kan marknadsföra din ordinarie webbplats? De flesta vet inte att SEO kan hjälpa dig med rankningen av din webbplats.
Det betyder att om du postar länkar till din hemsida och sökmotorerna relaterar ditt företag med dina sociala medier kommer du att hjälpa din webbplats att rankas bättre i sökmotorerna.
Anledningen till varför man vill göra det kan vara många. Kanske vill företaget uttrycka uppskattning gentemot ett annat företag, eller också visa samhörighet. Sidorna som företaget gillar visas på den egna sidan. Att få mera tips är aldrig fel. Hur kan du lyckas med din företagssida ? Hur blir man bättre på att skriva inlägg?
Vad är rätt och vad som är fel?
Idag är det inte längre bara mängdenen företagssida har som mäter hur effektiv den är som marknadsföring. Du kan också skapa din egen mall genom att själv välja vilka knappar och flikar du vill lyfta fram på din företagssida. Totalt finns det nu 6miljoner konton i hela världen. Den första är din privata profil. Har du en företagssida som inte är kopplad till din privata profil och behöver logga ut och in för att växla mellan din profil och din sida?
Ett företagskonto (kanske med flera sidor kopplade) som inte har samma smidighet som din privata profil? Här nedan får du en lösning! Instagram är i grunden det sociala nätverket för bilder. Du är isåfall inte ensam, du kanske upplever att de fungerar ibland eller kanske om du byter användare till din personliga profil men den absoluta metoden för att få detta att fungera är enligt följande.
Komplettera din profil. Vill du byta bild är du dock tvungen att börja om från början. Ett hett litet tips är att komma ihåg att kopiera texten innan du raderar inlägget. Förhandsgranska inlägg. Ett tips för både din profilbild och din omslagsbild är att du lägger till en kort beskrivning om ditt företag och även länken till din hemsida – på så vis får den som klickar på omslagsbilden mer information om företaget och kan lätt klicka sig vidare till din hemsida.
Det är klart du ska ha en facebook -sida! Längst upp till höger finns en pil till höger om Home.
Och om ni följer mina tips så lovar. Lägg till bilder I del av artikeln berättade vi hur viktigt det visuella är för din sida eftersom undersökningar gång på gång visar att människor älskar bilder. Du måste vara administratör för att kunna ställa in detta) Om du tillåter att besökarna publicerar inlägg på din sida så kommer dessa att visas i avsnittet Inlägg från besökare. Men eftersom vi haft en tid där det funnits mängder med tävlingar som brutit mot varenda regel i promotion guidelines så kan man känna en viss oro över att det nu blir rena vilda västern. Så vad är det som gäller?
Då kanske du gillar den här.
Комментариев нет:
Отправить комментарий