пятница, 10 августа 2018 г.

Polyamorösa livsstilen

Exakt när Karin började definiera sig som poly minns hon inte men hon har levt flersamt i tio år och ser bara fördelar med livsstilen. Jag gillar att ge mina partners frihet att bli förälskade i flera och har aldrig känt att exklusivitet varit en förutsättning för kärlek. Det känns som att det är en och annan förespråkare av den Polyamorösa livsstilen som är lite känslig. Singelpappan är väl egentligen den enda, i just den här tråden, som uttalat sig negativt kring det.


Polyamorösa livsstilen

Om det finns något annat sätt att göra det här och du vet hur: speak now or remain forever silent, jag vet varken ut eller in. Jag vill ha henne, vårt liv – för det är bra, och fint, men det här: den polyamorösa livsstilen som den här bloggen handlar om, just nu hatar jag den. Den största nackdelen med polyamori är att vi lever i en värld som är avsedd för monogami.


Trots att det finns jobbigare och svårare delar med att vara polyamorös, håller de flesta som identifierar sig som polyamorösa med om att det fortfarande är en idealisk livsstil. Precis som i alla andra relationer finns det även svårigheter i polyamorösa förhållanden. Många verkar tro att ett vanligt problem kan vara barnen eller någon annan i ens närhet som har svårt att acceptera den livsstilen. När jag pratar med mina barn märker jag att det här är lite hippt i ungdomskretsarna, säger Andreas.


Polyamorösa livsstilen

Polyheart, ett svenskt polycommunity där en hel del polyamorösa och relationsanarkister från många platser i Sverige samsas och diskuterar. Det krävs registrering och att man berättar hur man lever utanför mono-normen för att få delta. Välkommen till svenskt poly-forum. För alla som bryter mot mononormen, här är forumet för er! Sidan är för tillfället nere och kommer kanske återuppstå i ny.


Leta efter polypersoner på olika sajter och försök prata med dem. Om man tror sig vara, eller vet att man är poly eller ickemonogam så kan jag rekommendera att man besöker Polyheart, en sajt för polyamorösa , relationsanarkister och andra ickemonogama. Signaturen player säger att han har en polyamorös livsstil när han i princip ägnar sig åt att få kvinnor i säng utan mer intresse för dem än den skjorta han väljer en viss dag (troligen mindre).


Det är mig veterligen inte vad som vanligen kallas polyamorös livsstil. Efter R Kellys sexsekt erkänner nästa amerikansk superstjärna, boxaren Floyd Mayweather, sin kontroversiella – polyamorösa – livsstil. LoveMany is polyamorös dating sverige of the oldest polyamorous dating. Jag tror att jag skulle kunna trivas att leva som polyamorös och ser mnga fördelar med det. För det skulle inte bara betyda att välja bort andra relationer för stunden - det skulle även betyda att välja bort den polyamorösa livsstilen , vilket gör det mer otroligt om man djupt och seriöst gjort polyamori till en identitet och livsstil.


Modette – Sveriges ledande redaktionella sajt för unga kvinnor. Bäst på livsstil , kärlek, karriär, mode och skönhet. Modettes motto är att alla unga kvinnor ska våga drömma och tro på sig själva. Vi inspirerar dagligen med nyheter och trender inom mode, skönhet, karriär och sociala medier.


Hos oss är alla tjejer välkomna! Tina bor i en mellanstor sta mitt i Sverige. Hon jobbar på ett panelföretag, är gift med en man och har två barn. Vad många inte vet är att hon och hennes partner är polyamorösa , vilket innebär att de har flera parallella kärleksrelationer. Vi är i polygarderoben, kan man säga.


Generalsekreteraren i Sveriges ekumeniska kvinnoråd Esther Kazen har inget att invända mot polyamorösa förhållanden och hävdar att alla former av sexuella relationer som sker med samtycke ska bejakas. Hur väl stämmer det med hållningen hos kristna kvinnor i allmänhet och hos de samfund som står bakom SEK, undrar. Jag älskar att dela livet med två underbara män, som älskar mig villkorslöst och som jag kan känna mig trygg hos, och genom dem träffa fler människor med liknande livsstil , och få ännu mer kärlek. De här senaste åren har varit omvälvande och så annorlunda mot mitt tidigare liv. Men allting har bara varit härligt och positivt.


Statistiskt sett, homosexuella män är mer benägna att leda denna typ av livsstil än alla andra orienteringar. Medan det finns gott om raka personer som tränar polygami har det visat sig att homosexuella män tenderar att vara ledare för denna livsstil. Människor blir inte polyamorösa eftersom de är olyckliga. Med erfarenheten bakom sig ser Inger att hon gick in i den här livsstilen på grund av att hennes pappa övergav familjen när hon var liten.


Hon ser i dag hur sårad hon blev när maken krävde fri sex med andra kvinnor och svek henne gång på gång, samtidigt som det blev ett slags självskadebeteende för henne att acceptera sveken.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения