пятница, 17 ноября 2017 г.

Känns som jag aldrig kommer hitta någon

Nä, någon tröst är det inte. Jag mest irriterad när jag hör det. Jag har börjat förlika mig med att jag kankse inte kommer att träffa någon. Alla gör faktiskt inte det. Jag hade en gammal släkting som inte lever längre, och hon träffade aldrig någon.


Hon var en väldigt gla trevlig och omtyckt person.

Känns som jag aldrig kommer hitta nån. Gnälltråd- jag kommer aldrig hitta någon. Hitta tusentals mogna singlar här tidningar med kontaktannonser. Eller känns det bara hopplöst, som om du aldrig kommer att känna likadant för någon annan? Att komma över sitt ex är ingen lätt sak.


Förlorar du en står dig tusen åter” hjälper föga när det bara är en enda du vill ha, eller hur? Men det GÅR att gå vidare. Man KAN komma över sitt ex.


Och man KAN också träffa någon ny.

Många dagar blir jag bara sittande i soffan tills kvällen kommer och jag får gå och lägga mig. Jag är väldigt dålig på att knyta kontakter och någon kvinna har det aldrig funnits. Nu känns det som om livet rinner bort och att jag inte på något sätt kan förändra min situation. Snälla du, säg något som åtminstone skulle kunna. Vi började även som vänner innan det utvecklades till förälskelse.


Han stöttar mig fortfarande om jag säger att jag mår skit efter allt och han försöker vara positiv med att jag kommer hitta någon ny och att det måste finnas andra killar som honom också. Jag förstår inte hur jag kommer kunna hitta någon ny. Jag har varit singel i år och kommer kanske vara det år till (hoppas inte) – men jag kommer aldrig ge upp hoppet om att jag en dag kommer träffa rätt person! Han som får mig alldeles knäsvag bara av att vara i samma rum, får mig att rodna ändå upp till öronen av en enda blick, och som tittar på mig som om jag var det vackraste som gått på denna jord. Sedan handlar det ju mest om slump eller ödet (om man väljer att tro på det vilket jag hävdar att jag inte gör fast ändå gör i hemlighet) vem av dem man ramlar ihop med.


Det känns som att du aldrig kommer hitta någon igen som var sådär himla kär i dig och vice versa. Jag vet hur det känns att bli behandlad på det sättet, och jag vet att jag ­ aldrig någonsin kommer att utsätta en annan människa för det. Om jag ska släppa in någon i mitt liv, då ska det vara bra. Längtar du efter att träffa någon ? Det händer att vi träffar någon annan som vi känner starkare för trots att vi redan befinner oss i en relation.


Och visst, det kan vara värt att fundera på vad som kan ligga bakom. Om du och din partner går igenom en tuff period kanske känslorna snarare är ett sug efter något annat som känns mindre komplicerat, till exempel. Nej, jag bor hemma med mina föräldrar och har gjort det sedan jag flyttade tillbaka.


Vill jag hitta en lägenhet måste jag ha ett jobb och jag vet inte ens vad jag kan jobba med.

Jessica Almenäs meddelar att hon mår bättre och att det känns som att hon kommit ur väggen av utmattning, men att inget kommer bli som vanligt igen. Jag skulle säga att jag har kommit ur den, men jag skulle nog säga att jag aldrig kommer att bli som förut. Det är jättejobbigt, såklart. Elaine, hur gammal var du när du träffade Gustav?


Själv är jag och har precis blivit singel efter ett flerårigt förhållande. Allt känns hopplöst och jag är rädd att jag aldrig hittar kärleken igen, och så stressen att alla andra nu är sambo, förlovade, gravida, gifta. Att få styrka från förlust och att komma över någon.


När vi mår som bäst vill vi aldrig att det ska ta slut, men vi måste vara närvarande när det handlar om sorg och förlust också. Du kan shoppa hur mycket du vill och förströ dina tankar med annat, men du kommer aldrig hitta ett specialerbjudande på ”att hitta dig själva”. Just nu känns allt så hopplöst. Jag vet att jag är ung och har många år på mig och finna den rätta att bilda familj med.


Sen en lång tid tillbaka) Jag har sån stor längtan efter barn.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения