среда, 8 ноября 2017 г.

Sminktips efter 50

Det kan vara knepigt att få till en fin och fräsch look men fortfarande se naturlig ut. Den här veckan svarar Linda på frågan, hon delar med sig av massa bra tips för hur du ska få till en naturlig och fin look både till vardag och fest – utan att se sminkad ut ! En bra bas slätar ut din hud så att den ser ung ut och skapar grunden för hela din sminkning. En bra primer håller även sminket på plats under en längre ti så du slipper bli glansig i ansiktet eller lägga på mer ögonskugga efter halva dagen.


Jaha, nu har huden och ögonen förlorat ännu mer i naturlig lyster och färg.

Det är som om konturerna suddats ut. Därför gäller det att göra dem tydliga igen, och det gör man genom att använda mer produkter än vad 40-åringen gör. Bättre sent än aldrig men nu kommer äntligen närbilderna på fredagens look, som ni redan har fått en smygtitt på när jag la ut bilderna.


Här finner du tips om hur du kan sminka dig och ansiktsvård. Du kan få tips om både hur du gör en fin sminkning och en enklare vardagssminkning. Kort sagt, snappa upp några små sminktips här, några andra där och så provar du dig fram till dess att du hittar rätt.


Det du ska komma ihåg är att det inte handlar om någon sprint, det här med att sminka sig och lägga en perfekt make-up efter dina förutsättningar är mer av ett maratonlopp.

Vill du på enkla sätt se piggare ut och få sminket att hålla hela dagen? Baaam listar sminktips som lyfter din look på bara ett par sekunder! Den här sidan innehåller sminktips för alla delar av ditt ansikte. Många andra webbsajter och tidningar ger exakt samma sminktips år ut och år in, tips som många gånger är alltför korrekta och fokuserade på produkter. Ibland innehåller de även gissningar och är väldigt klyschiga - kanske tagna från ett amerikanskt magasin.


De matta ögonskuggorna som nu finns i webshopen är 252-paletten där dom flesta är matta (både färgglada skuggor och jordnära), nudh mineral i nyansen Cacao Brown och gloMinerals ögonskugga Sable som är. Håll vardagsmakeupen så ljus och lätt som möjligt. Använd makeup pensel för att dutta på foundation, det räcker med en klick liten som en ärta.


Med pensel fastnar inte produkten lika lätt i rynkorna. Det finns massor av sminktips. Inga av de gamla reglerna som vi hade som unga gäller längre utan här gäller det att hålla tungan rätt i mun för att få till det. Jag är absolut ingen expert på området men har efter en del research hittat och gjort en sammanfattning på några bra och vettiga punkter. Efter min -årskontroll som visade förhöjt kolesterolvärde har jag börjat motionera mera regelbundet.


När jag får tillräcklig uthållighet siktar jag på Vasaloppet. Kolla in alla användbara och roliga sminktips för dig som är lite äldre.

Fasen vad jag kämpade med detta hår, puh. Efter att ha tappat drygt år var både han och jag nöjda, jag verkligen kände mig som idag. Efter dessa uppgifter kan man få fram sin karta! Man kan göra det själv på nätet men ska jag vara helt ärlig tror jag mer på att be en utbildad Astrolog om hjälp så att man kan få kartan ordentligt förklarad för sig.


Många tycker att lite silvriga strån här och där i håret är snyggt och visst kan det vara det! Men det kommer förmodligen inte få dig att se yngre ut. Ett bra tips är att ljusa upp hårfärgen ett par nyanser om du är mörkhårig, på så sätt syns de gråa håren mindre även om färgen halkar av efter ett tag.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения