четверг, 30 ноября 2017 г.

Oförstående chef

Personalchef oförstående. Invimas vd Ingvar Vigstrand vill inte svara på frågor. Och personalchef Ingrid Törnquist ställer sig helt oförstående till kritiken från de bemanningsanställda. Det här är väldigt främmande för mig. Det är farligt för hjärtat att ha en oförstående chef.


Risken för hjärtproblem fördubblas om chefen är kallsinnig till att hjälpa till med.

När man säger det till henne så säger hon jasså och ser ut som ett levande frågetecken. Det gör mig så förbanna eller också säger hon bara det för att jäklas. Enligt forskningen kan det vara smart att gå UL om man är ny som chef. Old men’s problems” På röda mattan ställs den folkkära norska skådespelaren Nicolai Cleve Broch till svars för sitt selfieflöde på Instagram. Våra medlemmar leder och utvecklar verksamheter inom kommun, landsting, region, trossamfund och privata bolag.


Klockan 9–samtliga vardagar kan du få tips och råd kring exempelvis anställningsvillkor, löner och förhandlingar. Hans chefer verkade helt oförstående och försökte få honom att säga upp sig. Med en oförstående ledning kommer vi inte att klara av situationen.


Har världens mest oförstående man som kommer bli jättearg på mig när han får höra om samtalet.

Ska du fucka upp jobbet nu också! Din medarbetare ställer sig helt oförstående till om du försöker påpeka att han eller hon undviker att ta ansvar. Det finns alltid mer eller mindre godtagbara förklaringar. Det kan till och med vara så att du ger beröm för en välskriven rapport, men den dåliga självkänslan kan inte ta in det. Allt du säger misstolkas.


Nästan procent tycker att chefs - och ledarskapsfrågor är de viktigaste att ta itu med om arbetsmiljön ska förbättras. Jag har tröttnat på att jobba i kyrkan, säger en församlingspedagog som svarat på enkäten. Hon beskriver en situation med mycket hög arbetsbelastning och en helt oförstående chef. Kontrollfreak, oförstående eller inriktad på företagets strategi, men glömmer medarbetarna. Känner du igen din chef i någon av beskrivningarna?


För några veckor sen gick en nära anhörig till mig bort i cancer och detta gjorde att jag sjönk ner i djup sorg och depression som jag ännu inte hämtat mig ifrån. Trots detta tycker min chef inte att jag har någon orsak till att känna mig olycklig och nere. Varje dag får jag höra att det finns de som minsann har det värre.


För att klara av att vara chef i dag och i morgon måste man vara beredd att låta bli att vara chef och börja leda i stället. Det vill säga föra ut ansvar och befogenheter till medarbetarna. Liksom titeln på Klara Adolphsons nya bok.


Resultatet visade att personal med en chef som gav stöd i att få jobb och familj att gå ihop sov i genomsnitt minuter mer per dygn än de som hade en oförstående chef. Bland de som sov dåligt var det även mer än dubbelt så vanligt att de hade flera riskfaktorer för hjärtbesvär, skriver arbetslivstidningen Dujobbet.

Men om vi fortsätter som vanligt och kraven ökar (både de egna kraven och arbetets krav, chefens krav) så närmar vi oss den farliga situationen då hjärnans kognitiva funktioner påverkas mer och mer och stresshormonerna ökar snabbt i kroppen. Chef kan du vara själv! Det påverkar viktiga funktioner i hjärnan.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения