вторник, 26 июня 2018 г.

Bota svartsjuka

Få bort svartsjukan i dag med ljudbok. Köp Här - Endast 2kr. Lider du eller din partner av svartsjuka ? Det går att behandla och bli av med din svartsjuka genom att lära dig att hantera den.


Det handlar alltså inte om att lära sig att leva med känslan utan om att göra sig av med svartsjukan helt och hållet.

Svartsjuka går att bota ! Det är inte svårt att bota sin svartsjuka och även om det kan kännas så för att du levt med den en längre tid så tar det inte lång tid att bli av med problemen. Här svarar coachen Elizabeth Kuylenstierna på några vanliga frågor om svartsjuka – och delar med sig av sina bästa tips. I boken Svartsjukeakuten ger hon ännu fler råd till dig som är svartsjuk – eller har en partner som är det. Bli av med svartsjuka genom att bättra ditt självförtroende.


När man försöker bota svartsjuka så kan det vara en god idé att granska sig själv och fundera över varför man tenderar att bli svartsjuk i relationer. Ofta är det grundat i brist på självförtroende.

Svartsjuka skadar många relationer och individer men det finns hopp och det finns sätt att bota svartsjukan. Det kan ta ett tag och det krävs att man jobbar på det men det går att skapa en förändring. Dessa punkter har hjälp mig mycket när jag kämpat med mina tankemonster.


Det finns otroligt mycket mer att säga om detta om rådet men jag väljer att stanna här. Kom ihåg att svartsjuka alltid går att bota , hur tungt eller jobbigt det än känns. Det kan vara något man måste jobba på – men det går allti alltid över. Jag vet för jag har själv tagit tag i min självkänsla och därmed min svartsjuka.


Det här kan du, enligt Anna, göra för att bli mindre svartsjuk : Lära sig känna igen svartsjuka hos sig själv och i vilka situationer den brukar uppstå. Oftast uppstår svartsjuka i parrelationer men den kan färga även andra relationer. Svartsjukan kan naturligtvis vara befoga som en reaktion på att man faktiskt blivit bedragen eller bortvald.


Svartsjuka är väldigt destruktivt och kan förgifta vilken relation som helst. Bakgrunden till din svartsjuka är rädsla och förväntningar som kan vara svåra att komma till rätta me om du inte gör en fokuserad insats för att slippa din svartsjuka. Har du någon personlig erfarenhet av svartsjuka ? Dela med dig genom att kommentera nedan!


Svartsjuka i den form som du beskriver är destruktiv såväl för dig själv som för din partner och kan rasera de bästa förhållanden. De flesta människor känner svartsjuka ibland och inom normala gränser men de som har svårt att hantera känslorna kan behöva hjälp med gränssättningen.

Allmänt om svartsjuka. Vi har alla fått erfara svartsjuka vid något tillfälle i våra liv. Svartsjuka bär ofta med sig en känsla av hot, som inte står i proportion till situationens innehåll. Patologiskt svartsjuka personer fokuserar ofta på obetydliga händelser för att anklaga sina partners för otrohet, och de är inte villiga att ändra sin synvinkel när de visas logiska bevis på att de har fel. Till skillnad från normal svartsjuka kan patologisk svartsjuka hålla i sig i åratal.


Perra: Är svartsjuka , precis som det låter, en sjukdom? Elizabeth Gummesson: Många känner av fysiska symptom som hjärtklappning, yrsel, magont och annat så visst kan man kalla det en sjukdom. Som går att bota numera! Lisa: Hur får man en karl att fatta att han måste VISA att man kan LITA på honom ? Till slut bestämde jag mig. Om du är en svartsjuk person, vet du förmodligen redan hur mycket skada den kan göra.


Jag måste bli av med min svartsjuka , för min sambos skull och kanske framför allt för min egen. Jag började i terapi och hamnade hos en mild kvinna. För henne berättade jag om alla mina märkliga beteenden och känslor.


Hon sa att det egentligen inte var så konstigt. Om du märker att din pojk- eller flickväns beteende stämmer in på de nedan, så är det dags att handla!

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения