четверг, 13 июня 2019 г.

Singelmän som vill ha barn

Vad är oddsen att man hittar en man i den åldern som inte är en total looser som vill ha barn ? Jag har fått för mig att det är som att hitta en nål i en höstack men ni får gärna säga att jag har fel. När ett par skaffar barn så är det för det mesta på hennes initiativ, ibland är paret ense, ibland hänger killen i relationen på eftersom barn ska man ju ändå ha någon gång. Antalet gånger jag varit med om att killen är den som tjatat hål i huvudet på tjejen om att de ska skaffa barn kan jag räkna på ena handens fingrar.


Det finns flera kvinnor som vill ha barn , men som inte har tid för ett förhållande. Kanske de är mitt i karriären.

De vill veta vem pappan är och att han också tar ansvaret. En vänskaplig relation, men att vi har gemensam vårdnad. Han har lagt ut en efterlysning på en sajt för de som längtar efter barn men inte lyckas bli. Dock verkar det omöjligt att hitta rätt man och jag överväger att försöka att skaffa barn på egen hand.


Har alltid haft inställningen att det är egoistiskt att beröva barnet sin pappa redan från start men alternativet, att leva mitt liv utan barn känns helt orimligt. Om man nu klaffar med någon så vet man att han eller hon vill också ha barn. Då behöver man inte ta det som ett jobbigt ämne som man ska ta upp, och tänka: vågar jag prata om det här redan. Då vet man det, det är det vi båda vill och sen handlar det mer om hur vi funkar ihop.


Att ha barn kräver ti energi och pengar.

Om du däremot inte skulle ha barn kan du lägga allt det på ditt förhållande istället. Ni får då mer tid för varandra, era vänner och era karriärer. Sverige är dessutom ett av de länder som har världens högsta skilsmässostatistik (även om inte alla som gifter sig visserligen skaffar barn ). Många kvinnor som valt bort barn vittnar om hur andra mammor gärna vill berätta hur fantastiskt det är att vara förälder, att många kvinnor som har barn gärna säger saker som att i stället för att vara så självisk, lägger du ditt fokus helt på barnen och det blir källan till all glädje.


Fyller i år och bli nästan mer antibarn än innan. Ju mer jag hör hur folk som har barn har det så mindre lockas jag. Har alltid sagt att jag skall ha barn och satte det som ett krav innan jag blev ihop med min sambo.


Ville inte riskera att bli ihop med en person som inte vile ha barn. Jag vet inte hur det hade varit om min man och jag kunnat bli gravida utan hjälp,innan vi visste om vårt problem sa vi alltid att vi ville ha två barn. Problemet är att min pojkvän inte vet om han vill ha barn framöver. Nu är det inte alls så självklart.


Det är inget fel på mig (vad jag vet) som gör att jag inte vill ha barn. Han säger att han kanske vill ha barn när han är färdig med detta men är inte säker. Jag vill helt enkelt inte bli mamma och jag borde inte behöva förklara det eller gen en anledning likaväl som ingen jävel borde undra varför du vill ha fem barn. Men som det är just nu så har vi inte råd att ha fler barn , och mitt hjärta brister när jag ser hennes vänner bli storasyskon. Min man vill inte ha fler barn just nu, och jag vet att det är det rätta, man ska inte ha flera barn om man inte kan erbjuda allt vad ett barn behöver.


Moa har aldrig velat ha barn , aldrig tänkt ”honom vill jag ha barn med” eller längtat efter att hålla en alldeles egen bebis i sina armar. Det kan upplevas ganska provocerande att inte vilja ha barn och det är inget jag vill skylta me men alla som frågar får ett svar och alla som känner mig vet att jag inte vill ha barn. Det är bara det att du inte har någon att ordna det tillsammans med.

Nu har en särskild dejtingtjänst startat i Danmark för den som söker kärleken OCH vill ha barn. Det räcker inte för oss att ni blir kära. Handbok för singelmän. Du vet den där läckra tjejen som verkar ha fler män efter sig än Osama Bin Laden? Någon kommer att fånga henne en dag.


Träffas man som unga kan familjebildandet bli något som mognar fram. Skulle det vara så att ens partner säger att barn inte är förhandlingsbart, måste man välja: relationen eller barn. Inte alls, enligt Alf B Svensson. Det är skadligt både på kort och lång sikt att låta barnen bestämma för mycket.


På kort sikt kan många av de här barnen ha svårt att fungera i skolan med personalen och med kompisarna.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения