пятница, 19 августа 2016 г.

Sexuell läggning test kille

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi. Du behöver inte bestämma dig för någon sexuell läggning. Din sexuella läggning kan också ändras under livet.


Sexuell läggning test kille

Att ha gjort något sexuellt med en person av ett visst kön, behöver inte betyda att du har den sexuella läggningen. Det går inte att se på en person vilken sexuell läggning hen har. Det påverkar inte intressen eller utseende.


Om ni inte hört talas om Kinsey-skalan så är det en skala över människors sexuella tendenser, utan att utgå från att det existerar sexuella läggningar i traditionell mening. Den fastslår snarare hur ens sexuella tendenser ser ut för tillfället och utgår från att sexualiteten är föränderlig och under ständig utveckling. Ens sexuella läggning förändras ungefär lika mycket som ögonfärgen av att bli ihop med någon. Att bli ihop med någon innebär mest att man slutar dejta andra (om inte båda är ok med det, såklart). Många förväxlar ”bisexuell” med ”skitstövel”.


Jag vill däremot vara tydlig med att andra människors sexuella läggning står för dom. Vill min kompis ha sex med tjejer på fyllan så fine, ha det. Har flera kompisar, bekanta och andra personer i min omgivning som är mer eller mindre öppna med sin läggning och jag ser inget problem i det.


Det är bara du själv som kan avgöra om du vill beskriva din sexuella läggning för andra. Ord gällande sexuell läggning är enbart or ingen sanning om en människans alla egenskaper. En del vet sin sexuella läggning redan på dagis, andra då de fyller medan vissa funderar hela livet. Jag är en kille på drygt som har lite frågor om homosexualitet. Jag har aldrig tänt sexuellt på en kille och inte heller fantiserat om det, men.


Jag undrar vilken sexuell läggning jag har? Jag har varit kär i en del killar och en del tjejer, det har känts ungefär likadant varje gång. I ett nättest får du svar på vad som bubblar under dina välövervägda uttalade åsikter.


Psykologiforskare i Uppsala har översatt amerikanska IAT- tester till svenska. Nu väntar de med spänning på att du ska testa din omedvetna attityd till ålder, hudfärg, vikt, kön och sexuell läggning. Vissa som kallar sig asexuella menar istället att asexualitet är deras sexuella läggning , istället för bisexualitet, heterosexualitet, pansexualitet eller homosexualitet.


Om du vill kalla dig för något och i så fall för va bestämmer du själv. Man måste inte veta vilken läggning man har. Det kan även variera under livet (åtminstone tror jag det).


FilJag tror jag är kille. Alex pratar med en kurator om att det skulle kännas märkligt att börja ha bh. Alex säger ”jag tror att jag är kille , att jag vill leva som det men jag vet inte vad jag ska göra”. Get without the ads.


Sexuell läggning - E MadeN otBorn. Exempel på sexuella läggningar är heterosexualitet, homosexualitet, bisexualitet och pansexualitet. Vissa menar också att asexualitet bör räknas som en sexuell läggning.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения