среда, 28 февраля 2018 г.

Fint sagt om kärlek

Fint sagt om kärlek

Den högsta lyckan i livet är förvissningen om att vara älskad för sin egen skull, eller rättare sagt : att vara älskad trots en själv. Victor Hugo Den sanna kärleken liknar cirkeln, och cirkeln har inget slut. Ryskt ordspråk Den som inte kan hata kan inte heller älska. Voltaire Den vet föga om kärleken som alltid talar om den. Ibland behöver man ett bra citat som påminner en om vad som är viktigt här i livet, när det kommer till vänner och till kärlek.


De här visdomarna, som Alex Noriega har illustrerat och lagt upp på sin blogg Stuff no one told me, borde vi kanske ha fått lära oss i skolan. Vettiga vitsor eller hur? Kärlek är något vi alla vet om. Våra föräldrar, pojkvän, barn, husdjur, vänner etc.


Dessa citat av kärlek visar de saker du behöver veta och se. Utan kärlek finns inget liv. Jag hoppas att du kommer att dela sjuka med de du älskar. Citat om kärlek och mod. Love is not about how much you say I love you but how much.


Fint sagt om kärlek

Den handlar om starka vänskapsband mellan två väninnor. Jag vet inte om det finns något recept men i regel är inte första impulsen är att skriva en kärleksdikt om man är lyckligt kär. När en barfota Ernst Kirchsteiger gjorde entré i tv-rutan gick han rakt in i svenska folkets hjärtan. Han kan inte bara inreda, laga mat och pyssla – han kan dessutom kläcka ur sig roliga och kloka saker som ingen annan. Vi har samlat hans bästa citat om julen – läs och njut!


Här hittar du ca 200st skarpa och upplyftande citat för att inspirera dig till ett härligare liv! Vad säger Bibeln om kärlek ? Den gläder sig inte över orättfärdigheten men har sin glädje i sanningen. Det finns flera olika sorters kärlekar.


Det­ta har jag sagt er för att min glädje skall va­ra i er och er glädje bli full­kom­lig. Mitt bud är det­ta: att ni skall äls­ka varand­ra så som jag har äls­kat er. Ing­en har större kärlek än den som ger sitt liv för si­na vänner. Ni är mi­na vänner om ni gör vad jag be­fal­ler er. Frustration att vi inte förstod varandra och den ohälsosamma relationen.


En man som når ett främmande land och söker kärlek och trygghet misslyckas. Då kvinnan i hans drömmar är lika vilsen som han. Jag är glad för det fina vi hade, det kommer jag aldrig glömma. En kärlek är alltid en kärlek och den dömmer man aldrig. Strunta i om orgeln klingar falskt eller om brudnäbben snubblar på släpet eller om brudgummens bestman fumlar med ringen.


Ni ser varandra - och allt annat blir utan betydelse. Senare kommer ni att minnas, och skratta tillsammans. Men nu kan inga bagateller störa. Letar efter roliga citat om kärlek , bröllop mm att ha i festhäftet. Till och med faster Elsas hatt.


Inte som barn sagt det har jag redan utan jag vill ha andra. Det sades alltid om honom att han visste hur man skulle ta vara på julen, om nu någon levande människa kunde det. Må det bli uppriktigt sagt av oss, och alla av oss!


Och som Tiny Tim påpekade, Gud välsinge oss, allihop!

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения