вторник, 11 августа 2015 г.

Barns tankar om kärlek och äktenskap

Vråla för allt vad du kan att du älskar honom eller henne… och bry dig inte om att föräldrarna står alldeles bredvid. Det är när någon har gått ut ett tag och pojken friar till flickan. Han säger: Jag tar dig för att behålla dig i hela mitt liv, eller i alla fall tills vi fått barn och skiljer oss, men du måste göra en speciell sak för mig. Sedan säger hon ja, men undrar vad den där speciella saken är, och om det är något oanständigt. Sida med barns tankar om kärlek , bröllop och äktenskap ? Där finns en kraft som gör att man får kärlek i kroppen.


Barns tankar om kärlek och äktenskap

Om man är snäll och hjälper kompisar då är det kärlek. Man kan göra roliga saker tillsammans. Om någon vill vara med så får den det. Men när det handlar om barn så skadar det desto fler, och det skadar dem som inte bett om det eller förtjänar det, nämnligen barnen.


Det är dråpligt men lika ofta får man sig en tankeställare. Barns tankar om kärlek är en bedårande presentbok, där barn mellan och år förmedlar sina erfarenheter av egna och de vuxnas kärleksbekymmer. När prästen frågar om de vill vara gifta hela livet svarar de naturligtvis ja. För de har inte mött den andre ännu.


Barns tankar om kärlek och äktenskap

Sök kärleken och du möter den aldrig, fly från kärleken och den kommer att förfölja dig. Engelskt ordspråk Tills du är hundra, tills jag är nittionio, tillsammans, tills håret blir vitt. Japansk sång Två själar med bara en tanke - två hjärtan som slår som ett. Genom detta, och endast genom detta, var vi till Ja, jo det har jag gjort. Blev en del poesi när jag var tonåring, innan jag gick över till prosa.


Kommer inte ihåg hur de gick, men dikterna handlade väl om vad de flesta tonåringars dikter gör. Det handlade kanske inte om att beskriva vad kärlek är. Mer handlade det nog om obesvarad.


De här barnen vet mer om kärlek än vad många vuxna gör och skulle kunna lära ut en hel del om vad det egentligen handlar om. En pojke kan vara kär i en pojke, en flicka i en flicka, en pojke i en flicka eller en flicka i en pojke. Delina när hon får frågan om vad kärlek är för något. Det kan vara hur som helst.


Tala om att jag duger precis som jag är, och låt höra ofta att jag är er väldigt kär. Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor, och kom ihåg att man kan leka även om man blivit stor! Rosor är röda Violer är blå Jag älskar dig och det kan ingen ändra på!


Rätt till sex, äktenskap och skilsmässa. Rätten att välja vem man har sex eller skaffar barn med var länge reglerad av lagen och kyrkan. Du fick endast skaffa barn med en person som du var gift eller trolovad med. Annars riskerade du att dömas för horsbrott. Våra föräldrar, pojkvän, barn , husdjur, vänner etc.


Dessa citat av kärlek visar de saker du behöver veta och se. Kärlek är något vi alla vet om. Utan kärlek finns inget liv. Jag hoppas att du kommer att dela sjuka med de du älskar. I Sverige ser jag många människor som har barn och de är inte gifta.


För mig är det lite konstigt, kanske på grund av min kultur som är annorlunda än Sveriges. Jag anser att det är fel att skaffa barn innan äktenskapet men ibland kan det hända av misstag. Och tro inte att ni kan styra kärlekens riktning. Men om ni älskar och inte förmår lämna era begär, låt då detta bli er önskan: Att få smälta och bli lik en porlande bäck som sjunger sin melodi för natten.


Det är en vanlig missuppfattning att personer med diagnos inom autismspektrumet inte skulle vara intresserade av att ha kontakt med andra eller av att utveckla något samliv. Det finns visserligen exempel på detta, men det finns också gott om långvariga parförhållanden och äktenskap där det finns barn. Barns tankar om barn Grethe Dirckinck-Holmfeld Ofta häpnar vi som vuxna över de klarsynta och ofta obarmhärtigt ärliga kommentarer och meningar som kan komma ur barns munnar.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения