четверг, 13 августа 2015 г.

Presentation av sig själv jobb

Här är man sällan ute efter en lång uppradning av ditt CV i kronologisk ordning. Den som intervjuar dig vill inte höra en lång upprepning av ditt CV med alla enskilda karriärsteg från din examen fram till ditt nuvarande jobb. TRR har listat några saker som kan hjälpa dig till en bra presentation av dig själv. Det är en mix av hur du presenterar dig själv och din idé, tjänst eller produkt, du har alltid användning för konsten att övertyga andra, vare sig du är på en jobbintervju, en date eller vill få gehör för din idé, säger Richard Laurits. I dagens samhälle måste man kunna presentera sig aptitligt om man strävar efter något.


När du kontaktar en rekryterare, går på speedintervju eller jobbmässor är det bra om du på kort tid kan ge en tydlig bild av vem du är.

Har nyss fått nytt jobb och nu vill chefen att jag kommer in och presenterar mig själv för alla anställda på ett möte. Men vad ska jag ta med och berätta? Hon säger att presentationen endast behöver ta minuter, men man hinner säga bra mycket på minuter. Tips emottages tacksamt om vad som kan var lämpligt att ta upp!


Du kan också fråga en bekant av det motsatta könet efter feed-back, de flesta uppskattar att du värderar deras åsikt och att du är beredd att öppna upp dig med något sådant för dem. Att bara sitta med din presentation och dejtingprofil helt ensam är ett enkelt sätt att misslyckas med den då det är så svårt att få perspektiv på saker om sig själv. Ska du tala om sociala mediers positiva betydelse för storföretag idag?


Visualisera en stor byggnad med en massa grå arbetare som plötsligt får en massa -, facebook- och flickrsajter regnandes över sig , vilket gör att de blir alldeles till sig av glädje och ställer sig upp och börjar dansa.

Ett personligt brev är en lite närmare presentation av dig själv , där du kan berätta mer om vem du är, hur du är och vad du har för ambitioner inför framtiden och det jobb du söker. Det är viktigt att du inte bara beskriver dig själv med en massa adjektiv, utan också ger konkreta exempel på hur dessa egenskaper uttrycker sig hos dig. Att du är presentationen , låt inte PowerPoint vara presentationen. I en muntlig presentation är starten grymt viktig – dels för att sätta ramen kring presentationen men också för att ge sig själv en bra start och känna flyt – flow.


Budskapet Ska vara kärnfullt. Gärna begränsat till ett budskap, en tes som du vill presentera. Jag skulle inte kalla till ett separat möte, men om det samföll med apt så skulle jag givetvis ta tillfället i akt att göra en allmän presentation av mig själv. Kanske nått i den här stilen. Hej, Martina Pettersson heter jag och är er nya arbetsledare.


Mina arbetsuppgifter kommer att. Fråga: Vem hälsar först när man är ny på jobbet ? Ska man som ny bli presenterad av sin handledare för de övriga på ett möte, eller förväntas man presentera sig själv ? Sälj dig själv Att sälja sig själv kan vara svårt, men det är exakt vad du måste göra i brevet. Skriv en lista över alla kunskaper och erfarenheter du har och fråga andra vad som är bäst med just dig.


Välj sedan ut de saker som är mest relevanta för tjänsten du söker och berätta om dem i brevet. Det roligaste med mitt arbete är att vara med och försöka hitta vägar för alla elever att nå sina mål i skolan. Ibland är den vägen lite krokig, men leder ändå fram till samma mål.


På min fritid gillar jag natur och konst.

Att måla är ett härligt sätt att koppla av och bara gå in i sig själv för en stund. Den här formen av presentation är ofta både tråkig och intetsägande och dessutom är upprabbling av fakta något som ofta får folk att känna sig obekväma – vilket vanligtvis är det sista man vill. Ja, vad finns det att berätta? Har själv varit med om att komma in på ett möte på en annan av där jag tillfälligt skulle jobba och inte hade träffat och hälsat på någon mer än personen som skulle hålla i mötet.


Berätta om dig själv ? Något som gör att den nya medarbetaren slappnar av , vågar visa sig själv och fort blir en del av gruppen, säger Karin Tenelius. Läs mer: Så får du vänner på nya jobbet. Hon framhåller också vikten av att den nyanställda snabbt får mandat att bidra till arbetet med sina unika erfarenheter, tankar och idéer.


Det är allmänt känt att man lär sig bättre när man har kul och trivs. Om det syns på dig att du har kul smittar det av sig på deltagarna. Humor är alltså en av de viktigaste ingredienserna i en presentation.


Tycker du det är svårt att vara rolig? Jag brukar använda mig av små enkla isbrytare som jag kallar de när jag håller. Precis som med ditt cv ska du tänka att det här är en filmtrailer för att få den som rekryterar att vilja träffa dig.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения