понедельник, 17 августа 2015 г.

Payson lurad

Payson lurad

Payson vill se en ändring i den negativa statistiken kring bedrägerier mellan privatpersoner och har därför tagit fram en escrow-tjänst för dig som vill vara extra säker. Vi tycker att alla ska kunna betala säkert på nätet, därför har du ett skydd genom hela köpprocessen när du använder dig av PaysonGaranti. Med PaysonGaranti undviker du att bli lurad när du köper och säljer på nätet. Fyndaren Pierre berättar om sina erfarenheter på Blocket och hur han en gång var nära att bli lurad av en säljare.


Payson lurad

Malin Andersson och hennes sambo skulle köpa en projektor via Blocket – men lurades av en bedragare som låtsades använda sig av den säkra betaltjänsten Payson. Vi kollade upp Payson och deras logga och allt innan, och så blev det så här, säger hon. Villa bara varna alla som jag någonsin kan nå ut till. BETALA ALDRIG NÅGOT KÖP GENOM PAYSON ! Jag gjorde ett Traderaköp.


Det gjorde ju att jag litade på det här och satte över pengarna, säger han. Dagen efter, när Emanuel var i kontakt med Payson för att kontrollera att pengarna kommit in, fick han reda på att han utsatts för bedrägeri. Qpad här på SweClockers. Snubben vill betala genom Payson så att han inte blir lurad.


Hur betalar man säkrast via nätet, om man inte. Men mejlets avsändare är inte Payson , utan bedragaren, och kontonumret i mejlet tillhör honom eller henne. Kolla på mejladressen! Har du fått ett mejl som ser pålitligt ut? Mejladressen kan ge dig ledtrådar om mejlet du fått faktiskt kommer från den du tror, eller om det är någon som försöker lura dig på känsliga uppgifter eller vill att du ska betala bluffakturor.


Det finns många olika typer av bedrägerier på nätet. Observera att när det gäller betalningar via Payson görs dessa alltid till mottagarens e-postadress och aldrig direkt till ett bankkonto. Varken Blocket eller Polisen har hört talas om Payson -bedragarna. Men själva fenomenet i sig själv är inte unikt på något sätt.


Jo men chansen är större att han lurar mig nu , och att sedan Payson bestämmer vem som har rätt osv? Han säger att han har skickat paketet fastän jag inte fått något koli id , och sedan så anklagar han mig för att ha tagit paketet osv? Nätbedragarna använder betaltjänsten Paysons namn för att lura Blocket-användarna. Kent Bladh, 6 var nära att bli blåst på tusentals kronor. Det är så professionellt gjort att jag vill varna andra, säger han.


Men nu är pengarna upplåsta? Snälla , nu är jag verkligen räd vad ska jag göra , har de rätt att göra så här? Tankar kom istället, vad kan jag egentligen göra?


De sitter i en annan världsdel och kanske skrattar när de läser mina hövliga mejl om återbetalning! Bli inte lurad av nätbutiken, ta tillbaka pengarna! Juridiskt sett borde det vara att lurad som lurad.


Om jag frågar dig om jag kan låna din mobil och sen springer iväg med den kan jag ju inte säga du har inga bevis. I detta fallet har man IP nummer osv. Det som är dumt är väl att payson ger tillbaka pengar till den som blivit ID-kapad. Paypal, Internetgirot, Payson , Bussgods och Blocket ger ingen som helst säkerhet.


Står uppgift mot uppgift så händer ingenting. Vad avses med tjänster som ger mer tryggghet? Ett sätt att undvika att bli lurad som köpare är att betala med Kreditkort.


Får man ingen vara är det kreditgivaren som får stå för förlusten. Det är viktigt att du polisanmäler brottet och kontaktar din bank så snart som möjligt.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения