вторник, 10 ноября 2015 г.

Hur stor är chansen att bli gravid av försatsen

Fri frakt av bli gravid-tillskott. Nyligen läste jag en artikel om försats och att man kan bli gravid av det och då blev jag genast osäker. Jag visste inte ens nånting om försats och jag har haft oskyddat sex förut utan utlösning utan någon graviditet. Hur stor är chansen att bli gravid vid avbrutet.


Jag tänker på försatser och sånt där? Hade kommit försatser och låg som en hinna över ollonet. Fick kådisen på fel håll, och vände på den. Och på det blev hon gravid. Jag tror också att risken är liten men eftersom ts inte riktigt har koll på sin äl och det är fyllt möjligt att bli gravid av försatsen så är det lika bra att ta ett dagen efter piller om hon inte önskar bli gravid.


Löser en massa eventuella problem, för en väldigt liten kostnad. Hur lång tid tar det att bli gravid ? Få inte panik om ni inte blir gravida med en gång. Det tar i snitt månader för en kvinna att bli gravid. Och eftersom månader är ett snittvärde så är det lika normalt att det tar månad som månader innan. Detta är vad man brukar få höra om man frågar om hur stor risk det är att bli gravid vid ett avbrutet samlag.


Hur stor är chansen att bli gravid av försatsen

Jag förstår att detta är något sexualupplysare säger för att de inte vill att folk ska ägna sig åt avbrutna samlag, både för att folk kan bli gravida och få könssjukdomar givetvis. Risken att bli gravid då är ganska liten, men den finns. När killar är upphetsade kommer det lite sekret ur penisen som kallas försats. I den kan det finnas enstaka spermier som kan befrukta ett ägg, om tjejen har ägglossning. Sen beror det också på när i din menscykel samlaget äger rum, hur stor risken för graviditet är.


Att bli gravid på försatsen ! O nu dagar efter så har jag molande mensvärk o mår illa. Kan jag har blivit gravid på försatsen ? Man brukar säga att chansen att bli gravid ligger runt procent varje månad om man försöker bli gravid och har sex vid ungefär rätt tidpunkt – vid ägglossning. Av de kvinnor som blir med barn har ungefär hälften blivit gravida under de första 2-månaderna. Jo men jag var påverkad av alkohol de andra gångerna vilket försämrade mitt omdöme.


Hur stor är chansen att bli gravid av försatsen

Jag kom inte hit för att få en lektion i hur ansvarslös jag var. Jag är väl medveten om att det finns en risk att jag är gravid , men jag undrar ungefär hur stor risk med tanke på omständigheterna. Om du träffar rätt med ägglossningen så varierar din chans att bli befruktad beroende på hur gammal du är. Om man har avbrutet samlag, satsen kommer på magen.


Men med åldern minskar chansen. Men jag har i ett par månader varit mycket stressad vilket påverkar min mage. Detta har jag hört kan påverka effekten av p-piller.


Jag märkte också förra veckan att jag nån gång den här perioden har missat ett piller. Känner mig självklart hur gravid som helst, men det kan likväl vara.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения