вторник, 17 ноября 2015 г.

Omöjlig kärlek citat

Omöjlig kärlek citat

Oavsett vilket ämne det är finns motsvarande citat. Bra citat som dessa hjälper till att svara på frågor som kan tynga ner många av oss. Det kan vara kärlek , sorg eller livet i sig självt.


Omöjlig kärlek citat

Följande är vissa av dem. Tolstoj gav oss ett av de bästa citaten om kärlek i litteraturen. Citat om kärlek i Tolstojs litteratur. Han talar om essensen av kärlek.


I en värld där vi i bland möts av tunga nyheter, så behövs kärleken. I bland behöver vi även påminnas om att kärleken finns. På många sätt så började jag min andliga resa då jag för år sedan läste Alkemisten av Paulo Coelho. Här får du citat om kärlek av honom. Våra föräldrar, pojkvän, barn, husdjur, vänner etc.


Kärlek är något vi alla vet om. Dessa citat av kärlek visar de saker du behöver veta och se. Utan kärlek finns inget liv. Jag hoppas att du kommer att dela sjuka med de du älskar.


Egentligen är kärleken längtan efter det omöjliga , en dröm om det onekliga. Men ofta är den också ett segel som aldrig rämnar,och som varar för livet, varar till döden. Det är ju egentligen en omöjlig fråga att svara på, men Höga Visan tycker jag om. Annars tycker jag om den kinesiska regissören Wang kor Wais film, In the Mood for Love.


Det är i mitt tycke en fantastisk kärleksskildring. Leonard Cohen tycker jag också beskriver kärlek bra i sina texter. Nej, det har jag inte.


Det är en bra idé att alltid göra något avkopplande innan du fattar ett viktigt beslut. Du kan aldrig fly från ditt hjärta, så det är bättre att lyssna till vad det har att säga. Dessa tre typer av kärlekar kan kategoriseras som ” omöjlig kärlek ” eftersom de tenderar att skapa konflikter. Den första eftersom vi förr eller senare kommer bli besvikna över vår idealisering av den andra personen när vi ser att denne inte är vad vi trodde. Den andra för att vi aldrig kommer finna någon exakt som oss.


I kärlek bör det alltid finnas ömsesidig beundran. I dessa fall är det just det som håller liv i lusten. Det finns dock ” kärlek ” där beundran endast går åt ena hållet. Alla förhållanden som startar bara av denna anledning är dömda att misslyckas.


Som vi har sett kan omöjlig kärlek besvara en rad. Här hittar du ca 200st skarpa och upplyftande citat för att inspirera dig till ett härligare liv! Citaten är inte kategoriserade, utan tankar om livsfrågor blandas med synen på vad filosofi är och så vidare.


Omöjlig kärlek citat

Det är dock tänkt att avgränsa dessa återgivna formuleringar till att de ska vara uttalade av filosofer och därför saknas talesätt, ordstäv och dylikt.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения