вторник, 8 мая 2018 г.

Blocketpaket säkert

Här kan du läsa en steg för steg-guide om hur den nya tjänsten fungerar. Schenker hanterar transporten och Bynk är vår betalpartner. Igen blir det svårbevisat. Det är dock helt omöjligt att skicka något för kronor. För om man använder eget emballage är minsta pris 1kronor.


Hur säkert är blocketpaket för säljare? Det verkar riktigt bra för köpare men risky för säljaren vad jag förstår. Man ska dock inte godkänna något utan när jag betalat och hämtat ut paketet hos ombudet så har jag 24H timmar på mig att kolla att allt stämmer. Köpare kan ju hämta ut innehållet i. Om jag inte via länken till mitt blocketpaket vill skicka tillbaka så godkänns affären efter 24H och säljaren får sina pengar efter några dagar.


Enkelt att bli blåst via blocketpaket ? Här kan ni skriva saker som inte passar in i någon av de andra forumen. Helst ska det då ha någon relevans med ämnena som diskuteras på forumet. Betala med Swish istället för kontanter. Vid stora belopp kan du även använda Swish genom att logga in på din internetbank och tillfälligt höja beloppsgränsen. Så ser du till att det blir ett tryggt och lyckat köp där alla är nöjda.


Jag brukar alltid be om att få fraktsumman i förväg. Blocketpaket, säkert ? Resterande belopp får dem betala när dem hämtar ut vagnen. Oftast tar det bara några dagar att få in pengarna på kontot. Säkert för både köpare och säljare. Hur som tror jag att blocketpaket enast är försäkrat upp till 10k (kan minnas fel) och isf skulle jag inte skicka en daytona med blocketpaket hur reko köparen än verkar.


Har sålt en dinka via blocket med just blocketpaket. Jag åkte nästan på en blocketpaket -blåsning. Dum är jag i vart fall och aldrig någonsin kommer jag att göra om det.


Blocketpaket säkert

Har använd blocketpaket gånger och det har gått at helvete gånger. Gibson ES 3luther dickinson skickade till Stockholm i hardcase och kartong kom fram med knäckt hals. Fender Strata Custom Shop Master Design skickades till Göteborg och slarvades bort på vägen Packa säkert. Håller på att köpa ett par Bose QuietComfort II via en säljare på blocket. Beskrivningen är att hörlurarna är helt nya d. Tänkte att det hela såg legitimt ut så bad han boka blocketpaket.


Paketet är nu postat och på väg. Eller missar jag nåt här nu? Mvh edit: Var lite snabb. Såg nu att man som säljare har h på sig att verifiera att returen är godkänd. Men köparen kan ju fortfarande påstå att ja skicka en sten från början osv.


Blocketpaket säkert

Angående hur säkert det är så funderar jag på vad som händer om köparen ljuger om vad han fått (säger att han fått en tegelsten, men egentligen fick en telefon) eller om säljaren ljuger om vad han skickat (säger att han skickat en telefon, men egentligen skickade han en tegelsten). Tycker det är lite oklart. Att postförskott anses så himla säkert av många är omotiverat, det kan precis lika gärna vara en nackdel för båda parter.


Som redan nämndes innan i ett inlägg kan köparen inte se innehållet förrän efteråt, det lika gärna ligga en sten i paketet vilket du inte ser förrän efter du betalat. Nya coola smartklockor till rätt pris. SMS,Sociala medier etc.


Någon som vet om man kan bli lurad som säljare om man använder tjänsten blocketpaketet? Har en köpare som är angelägen att jag ska använda tjänsten. Spåra paket Alla paket kan spåras, även om det kan förekomma vissa fördröjningar. ANVÄND INTE BLOCKETPAKET OCH SCHENKER!


Jag vet hur det funkar rent teoretisk, men är det verkligen säkert för mig som säljare? Det är viktigt att du packar det du ska skicka på ett säkert sätt. Tänk på att det är viktigt att packa på rätt sätt – att du fixerar din vara i kartongen med stötdämpande material och använder ett säkert ytteremballage.


Blocketpaket säkert

Observera att originalkartonger inte är tillräckligt.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения