понедельник, 21 мая 2018 г.

Hur berättar man att man varit otrogen

Discover Man With A Man. Att få reda på att din partner har varit otrogen är inte kul, men hur gör man om man själv har varit det? Nyheterträffade tjejerna bakom podden Alla våra ligg och här är deras tips på hur du berättar för din partner att du varit otrogen. Hur berättar man för sin partner att man varit otrogen ? Det kan vara jobbigt att erkänna otrohet, och hemskt att behöva höra.


Därför har Hälsoliv listat tre tips för dig som svikit men vill ställa saker till rätta.

Therese säger: hur ska jag berätta för min man att jag har varit otrogen ? Gunilla Bramzell säger: Hon ska be att få prata med honom om ngt hon tycker är svårt. Först ska hon förbereda sig innan samtalet, in för sig själv försöka finna någon förklaring. Har man varit otrogen ska man själv ta på sig hela och fulla ansvaret. Inte skylla ifrån sig och säga att om partnern varit mer omtänksam, inte tjatat så mycket, eller inte sagt nej till sex, så hade det aldrig hänt. Vill partnern veta detaljer ska man berätta det.


Kommer det senare fram är att man ljugit och inte berättat allt är. Detta är en forumtråd från Garaget.

Men när jag var utan honom så länge så höll jag på med tre stycken, det blev aldrig fullbordat sex men vi strulade. Jag älskar min kille, så jag berättade allt för honom och han förlät mig. Att jag var otrogen gjorde så vi båda insåg hur mycket vi ville vara med varandra. Problemet är att den som är otrogen lägger skulden på den andra för att kunna hantera sina egna skuldkänslor. Min poäng är att om man inte får det man vill i relationen är det ens eget ansvar att försöka få det man vill ha, lämna relationen eller säga ärligt att man vill ha en öppen relation där man har andra partner samtidigt.


Efter en kris måste man få lite utrymme för att man kan få perspektiv på vad som hänt och friheten att ta det bästa beslutet. Personen som har varit otrogen behöver också utrymme för att få tankarna i ordning. Reflektera över varför du var otrogen och överväg varför ditt nuvarande förhållande inte var tillfredsställande för dig.


Igår hände det som inte får hända jag var otrogen. Sambon har sagt att han aldrig skulle förlåta en sån sak. Vad ska jag göra, det har verkligen gått upp för mig hur mycke jag verkligen älskar min sambo efter det som hände igår. Jag vill aldrig mer titta åt en annan man jag vill ju inte ha nån annan.


Men vi hoppas också att de ser att man kan lösa saker och gå vidare. Det behöver inte alltid sluta med att man blir osams. Samtidigt har det varit viktigt för mig att visa dem att man heller inte kan ta vad som helst i ett förhållande och att det är viktigt att stå upp för sig själv, säger Cecilia.


När flickvännen tog honom för given var han otrogen med en gammal kompis. En otrohet kan i bästa fall betyda att man plötsligt pratar öppet och på djupet om sådant som man borde pratat om för längesen”, skriver Jenny Jägerfeld.

Hur det än ligger till så orsakar otrohet ett stort sår, huvudsakligen för personen som bedragits. Men det lämnar även ett stort märke hos personen som var otrogen. En person som man inte kan lita på finner det väldigt svårt att lita på andra. Så vanligtvis blir någon som varit otrogen också väldigt svartsjuk.


Men hur ser dessa tecken på att din partner är otrogen ut? Det är därför vi i dagens artikel vill vi sprida lite ljus över denna fråga och ge dig några tips och saker att hålla utkik efter för att ta reda på vad som verkligen pågår. Ni får väl ställa frågor om ni vill så ska jag försöka berätta mer om hur jag har upplevt detta från mitt perspektiv.


Det är ju jag som har varit skurken i detta, det är jag som har varit otrogen. Genom att förstå att både barnet och exet behöver TID att ta sig igenom en svår kris med alla de reaktioner det innebär!

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения