вторник, 8 ноября 2016 г.

Berätta att man varit otrogen

Din bokning bekräftas på en gång! Snabbt och enkelt att använda. Läs riktiga recensioner - boka nu! Enkel och säker bokning online.


Att få reda på att din partner har varit otrogen är inte kul, men hur gör man om man själv har varit det? Nyheterträffade tjejerna bakom podden Alla våra ligg och här är deras tips på hur du berättar för din partner att du varit otrogen.

Hur berättar man för sin partner att man varit otrogen ? Därför har Hälsoliv listat tre tips för dig som svikit men vill ställa saker till rätta. Har man varit otrogen ska man själv ta på sig hela och fulla ansvaret. Inte skylla ifrån sig och säga att om partnern varit mer omtänksam, inte tjatat så mycket, eller inte sagt nej till sex, så hade det aldrig hänt. Vill partnern veta detaljer ska man berätta det. Kommer det senare fram är att man ljugit och inte berättat allt är.


När flickvännen tog honom för given var han otrogen med en gammal kompis. En otrohet kan i bästa fall betyda att man plötsligt pratar öppet och på djupet om sådant som man borde pratat om för längesen”, skriver Jenny Jägerfeld. Han har varit otrogen tidigare.

De har varit gifta i år och hon börjar planera för pensionen och att de ska göra allt de inte kunnat tidigare ex ut och resa, flytta till Spanien, ta hand om barnbarnen osv. Efter en kris måste man få lite utrymme för att man kan få perspektiv på vad som hänt och friheten att ta det bästa beslutet. Jag har varit otrogen ! Personen som har varit otrogen behöver också utrymme för att få tankarna i ordning. Reflektera över varför du var otrogen och överväg varför ditt nuvarande förhållande inte var tillfredsställande för dig. När gör man bäst i att inte berätta om sin otrohet?


Har man en god relation bör man kunna ta sig igenom ett snedsteg tillsammans. Det var den som var fel. Däremot tror jag att en bedragen och sårad partner har svårare att förlåta och återfå tilliten om otroheten varit kontinuerlig, säger Mattias Hellberg.


Therese säger: hur ska jag berätta för min man att jag har varit otrogen ? Gunilla Bramzell säger: Hon ska be att få prata med honom om ngt hon tycker är svårt. Först ska hon förbereda sig innan samtalet, in för sig själv försöka finna någon förklaring. Under en tid behöver den som varit otrogen vara beredd på att förstå och ta emot den andras anklagelser, ilska, sorg och misstro.


Ja jag kan inte komma förbi känslan av att hon har varit otrogen och gått bakom ryggen på mig och tyvärr så tror jag att hon ljuger för mig när hon säger att hon “bara” träffat en annan man , nånting säger mig att hon tyvärr har varit ute på turné i olika sängar dessutom tycker jag mig se i ögonen på henne att hon ljuger. Man behöver visa i handling att man är värd att bli litad på. För om så är så blir alternativet att berätta. Ibland kan man lära sig läxan utan att berätta.


Prinsessan Madeleine gjort slut med sin fästman Jonas efter att det hade uppdagats att han hade varit otrogen mot henne ett år tidigare.

Om hans vän vägrar att avbryta sex-förhållandet, har han själv satt sitt äktenskap på spel. Men det här med att berätta är ju läskigt, skrämmande, ångestladdat. Och det blir dubbelt fel att hemlighålla den. Man måste möta resultatet och smärtan av det man gjort. Vi vill ju inte ta FEL steg framåt, eller hur?


Berätta att du har varit otrogen , att du vill svara på frågor och att du vill ta ansvar för. Att våga berätta om sina sexfantasier för sin partner kräver mod och är ett viktigt förtroende. Att föra vidare den privata informationen är inte att rekommendera.


Möjligtvis kan anledningen till att man gör det vara att man blir väldigt osäker och inte riktigt vet hur man ska hantera det han eller hon berättat. Han skulle inte vara okej med det, ändå har jag knappt ens dåligt samvete över det. Han är en överdriven moral människa kan man minst sagt säga.


När hans kompis skröt på en fest att han hade varit otrogen mot sin flickvän så blev han rasande och bröt kontakten direkt med honom. Vad kommer han göra om jag berättar att jag har varit otrogen tro? KASTA UT MIG är jag nästan helt säker på.


Genom att förstå att både barnet och exet behöver TID att ta sig igenom en svår kris med alla de reaktioner det innebär!

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения