пятница, 13 октября 2017 г.

Be gud om hjälp

Jag hade tänkt läsa hela Bibeln. Vi behöver Guds hjälp. Och för att få den här hjälpen behöver vi tillsammans be för det.


Det var det jag predikade om i söndags och det tycker jag är en sammanfattning om vad kyrkan kan bidra med i den här situationen. När du säger så, att vi ska be om Guds hjälp.

Tror du att du får med dig de som inte går i kyrkan? Använd din tid till att handgripligt rädda jorden! Räkna gärna ut hur mycket ti energi och pengar som kan gå till verkligheten om alla slutar med det löjliga att ” be gud om hjälp ” och iställer gör något själva. Korinthierna 1:3) Maria, som nämndes tidigare, säger: ”Jag känner mig så förvirrad ibland att jag inte vet vad jag ska be om. Hjälp henne finna sin väg och bli fri från sin depression.


Hon har vandrat i mörkret länge nu snälla Herre hjälp henne få livslust igen. Tack Herre för allt du gett mig och den hjälp du ger trots att jag är en tvivlare. Börja med att tacka honom för de saker här i livet som du är glad och tacksam för.

EvaW: Fick ni veta anledningen till att fångarna inte får be tillsammans? Vi är här för att be om Guds välsignelse över er och för att dela er glädje. Att be regelbundet är en hjälp för många människor i deras vardag. Det finns en tradition att ”be efter tidegärden”.


Första budet: Jag är Herren, din Gud. Du skall inte ha andra gudar. Du kan alltid lita på Gud. Han vill vara det viktigaste i ditt liv.


Efter bönerna försöka hålla stämningen på hjärtat, har hon skapat. Ta dig tid att dyka in det hektiska livet, ge dig själv åtminstone lite tid att reflektera och stärka tron på gudomlig hjälp. Fyll i foten av kyrkan, argumentera ingen inte gräla.


Polisen misstänker mordbrand. Vi är chockade, säger Görgis Gezici, styrelsemedlem i församlingen. Johannesevangeliet 1:1. Den som kommer till mig skall aldrig hungra, och den som tror på mig skall aldrig någonsin törsta. Johannesevangeliet 6: 35.


Vi tänker: Herren är med oss, han hjälper oss.

Herren leder oss där vi går bedjande fram. Gemenskap med Herren som svarar på våra böner Naturligtvis skall vi be konkreta böner. Utdrag ur mailhälsning från Dominikanska Republiken, där Berno Vidén just nu tillsammans med syskonen i Comunidad Maranata administrerar ett saneringsarbete i La Cañada, ett av huvudstadens fattigare bostadsområden.


Samuel- Skiner i rosa. Samuel hjälper dig att utveckla kärlek, medlidande, förståelse. Gud ger dig allt det goda. Samuel skyddar mot ondska, skvaller och missuppfattningar.


Han hjälper dig att se ditt eget värde och övervinna dåligt självförtroende.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения