вторник, 10 октября 2017 г.

Vara otrogen utan dåligt samvete

Anledningen till att jag inte får dåligt samvete är för att jag inte känner empati för andra. Om jag är otrogen så vet jag att det inte är bra (enligt andra) men det tänder mig. Sen när en flickvän får veta det så blir hon ledsen men jag känner inget då, jag kan inte sätta mig in i hennes känslor alls. Kan inte sluta tänka på vad jag gjort i helgen, borde ha dåligt samvete men det infinner sig inte.


Någon annan som varit otrogen utan att känna sig usel?

Jag känner mer att jag vill ha mer av denna person jag var otrogen me spelar mitt huvud mig ett spratt? Enligt experterna beror det på att hjärnan gradvis blir mindre mottaglig för de negativa känslor som det innebär att bedra någon. Det vill säga, om man först får dåligt samvete över att man har varit otrogen mot sin partner så kommer skuldkänslorna inte vara lika starka om det händer igen. I alla mina förhållanden så har jag aldrig lyckats vara trogen. Andra lockar mig för lä tt bara under en vanlig.


Otrogen utan dåligt samvete ? Varför tycker du att du har facit om vilka som är de rätta besluten. Det är ju inte av omtanke gentemot henne, inte för hennes skull, eftersom hon bara mår dåligt för att hon blivit påkommen, inte för vad hon gjort samt gör hon samma sak om och om igen , utan att ens ha dåligt samvete.

I det fjärde avsnittet av Singelrådet delar panelen med sig av sina erfarenheter av att bli utsatt, och utsätta någon, för otrohet. Du är här: FamiljeLiv. Uppgifterna du anger när du gillar eller ogillar ett inlägg kommer inte att vara synliga för andra.


Min man och jag har ett bra förhållande och jag älskar honom och ser vår framtid gemensamt. När det kommer till notoriskt otrogna , skulle det kunna vara så att de från början fick dåligt samvete för att de var otrogna , men de har varit otrogna så många gånger att de anpassat sig till beteende och helt enkelt inte mår dåligt över det längre, säger Neil Garrett, psykolog vid University College London och en av. På mitt jobb jobbar det en ganska dryg kille, lite åt stekarhållet. Vältränad och alltid klädd i snygg välsittande kostym. På en fjällresa med jobbet hamnade vi i säng.


Jag ska inte ljuga och säga att det inte var häftigt. Men jag hade enormt dåligt samvete över händelsen på väg hem. Jag valde alltså att vara otrogen , det var inte ett misstag.


Jag och min partner befann oss i olika länder Jag var utan min pojkvän i fem månader, han var på andra sidan jordklotet. Jag har ett sexbeorende, behöver närhet och har brist på självdisciplin, vilket verkligen inte är någon ursäkt. Så länge sådana frågetecken kvarstår kommer pirattittarnas samvete inte att vara riktigt lika dåligt som det kanske borde vara. Därför att då har jag inte ens mitt samvete i behåll.


Det går att göra flera invändningar mot Kierkegaards tankar om att alla har ett samvete som leder oss rätt.

Jag har fruktansvärt dåligt samvete att jag varit otrogen. Det plågar mig om nätterna ibland så jag håller på att bli knäpp. Min man skulle aldrig göra så mot mig, det är jag mer eller mindre övertygad om.


Det finns inga ursäkter för det jag gjort, det är jag medveten om. Det här kommer låta konstigt, men jag har något som jag tror är dåligt samvete. Jag och min fru ska skiljas för jag känner inget för henne längre efter att jag upptäckt hennes otrohet.


Hon vill tillbaka och är förkrossad över att jag inte vill fortsätta.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения