пятница, 20 октября 2017 г.

Bön om förlåtelse

Det är lika mycket en bön om du ber i en kyrka, i naturen eller på bussen från skolan eller jobbet. Bön är ett samtal med Gud. Innanför murarna på Kumlafängelset finns ett kloster.


Långtidsdömda kommer hit för att be, meditera och leva i tystnad. Kriminalvården jublar över lugnet. Men Henry Ohlsson, chefredaktör för de intagnas tidning Kåkbladet, är kritisk.

Insåg att det inte fanns så många bra böner om förlåtelse. Så jag gjorde ett eget försök. För mig är det viktigt att bönen om förlåtelse är tydlig och visar vad det handlar om. Jag lägger ut den här på min blogg, om någon vill använda den får ni gärna det.


Läs hela Livets ords bön om förlåtelse Under söndagens gudstjänst bad Joakim Lundqvist, föreståndare för Livets or om förlåtelse för de sår och den smärta som församlingen kan ha åsamkat personer genom åren. Det är Gud som påverkar dig när du har dåligt samvete, och även när du inser att du måste be en bön om förlåtelse. Kanske du förstår att du har valt fel riktning i livets vägskäl, och skulle önska att du kunde välja på nytt.


Vi ber dig Gud om mod att se oss själva sådana vi är. Hjälp oss att växa och utvecklas, att våga bejaka oss själva och hjälp oss Gud att våga ge kärlek och ta emot Kärlek.

Hjälp oss att våga skratta och våga gråta, våga erkänna våra misstag och om kraft ber vi att kunna be om förlåtelse. Jag bekänner inför Gud allsmäktig och er mina bröder och systrar att jag syndat i tankar och or gärningar och underlåtelse, Man tar sig på bröstet. Därför ber jag den saliga alltid rena Jungfrun Maria, alla änglar och helgon och er, mina bröder och. Siffrorna hänvisar till Psalm 1om inget annat anges. Jag är helt för att vi diskuterar placeringen av bön om förlåtelse och dess plats i högmässan, den diskussionen är högst relevant och kan nog bli intressant.


Men vad jag inte tycker om , är när vi börjar blanda korten och delvis, men ändå inte, gör om delar av gudstjänsten till något de inte är. BÄSTA VIDEON UTE PÅ KANALEN IDAG ️ CUSTOM GAMES (SCRIMS) FÖR MEDLEMMAR ️ Jönssonsquaden 3watching. Gu var mig nådig i Din godhet. Ta bort mina synder i Din stora barmhärtighet. Det är mot Dig jag har syndat och gjort det som är ont i. Vänd dig ändå hit, hör din tjäna­res bön och åkal­lan, Her­re, min Gud.


Lyss­na på det rop och den bön jag uppsänder, och låt din blick dag och natt vi­la på det­ta hus, den plats om vil­ken du sagt att den skall va­ra hem­vist för ditt namn. Hör den bön som din tjäna­re ber, vänd mot den­na plats. Att be denna bön eller någon annan bön kommer inte rädda dig. Du kan inte förtjäna förlåtelse från Gud.


HERRE, gör mig till ett redskap för din frid! Låt mig bringa kärlek, där hat råder! Inledningsord och bön om förlåtelse med växelläsning ”Du är gränslös …” är Martin Lönnebos bön till Frälsarkransen.

Kategori: Introduktion. Bönen i ´Aqîq-dalen i Dhûl-Hulayfah (1) 8. Kan jag någonsin be om att få bli förlåten om jag i egen oförsonlighet och självrättfärdighet nekar någon jag älskar som ber om min förlåtelse ? Kärleken tänjde ut gränsen för vad som är möjligt att förlåta. Faktiskt suddade ut, utplånade den. Insikten om att kärlek inte kan leva utan barmhärtighet. Därför berättar jag nu om det som gör ont och det som jag ångrar, jag har sårat andra och andra har sårat mig.


Vi tror att Gud hör bön när vi ber i Jesus namn. Den som vill ta emot Jesus och tillhöra honom kan be den här bönen : Himmelske Far, jag är ledsen för allt som jag har gjort fel i mitt liv. Här kan du stanna upp och be om förlåtelse för något som du har på ditt samvete).


Om när trassel, skam och skuld hindrar en att leva som den fria människa vi är födda att vara. Om nåden som låter oss börja om. Slutdelen med ”Hör min bön ” inbjuder till att improvisera stämmor.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения