четверг, 18 апреля 2019 г.

Intressanta frågor

Intressanta frågor

Med en repertoar av intressanta frågor kan du styra samtalet så att det blir spännande och roligt för er båda, och på kort tid kan ni på så sätt komma förbi det intetsägande ”jaha, vad jobbar du med”-snacket. Här får du tips på bra frågor att ställa och samtalsämnen som du kan prata om med din nästa dejt. Under minuter fick de turas om att besvara frågor som för vissa successivt blev mer personliga. Det visade sig att de som lärt känna varandra genom att besvara de intima frågorna upplevde en stark närhet efter minuter, till skillnad från en jämförelsegrupp som bara kallpratat.


Intressanta frågor kring bedömnings- och kartläggningsstöden. I mina kurser kring Hitta språket och Nationellt bedömningsstöd väcks nya, ibland kluriga, frågor runt bedömning vs kartläggning. Det är riktigt spännande att möta alla er duktiga lärare ska ni veta! Extremt intressanta frågor Hur gammal känner du dig? Sju intressanta frågor från er läsare.


Min fråga är om det är riskfyllt på något sätt att då bara ha en enda globalfon t. Innan du ställer frågorna till din partner eller vän så är det viktigt att du lyssnar på svaret utan att skratta, nedvärdera eller ifrågasätta. Lyssna till vilken känsla som dyker upp och välkomna den. Den vill säga dig något. Det är därför ett sätt att komma närmre svaret är att korrekt formulera frågan.


Nedan ska vi visa dig sju frågor som designats för att du ska kunna utvärdera sättet du lever på. Med dem kommer du kunna slå fast om du är på rätt väg eller om det är dags att stanna och börja gå i en annan riktning för att förändra ditt liv. Studier visar att unga barn frågar omkring 3frågor varje dag. Eftersom det ställs så ofantligt många frågor dagarna i ända kan det vara lätt som förälder att glömma bort att även ställa frågor tillbaka till sitt barn. Här är frågor att ställa som är både intressanta att få svar på och som skapar härlig konversation.


Vad var lätt vad var svårt med ämnet? Med denna fråga ges en inblick i visionen hos personen, samt. Här kommer en till fråga (som jag alldeles förstår om den är för privat, såklart såklart). Jag är tjugotre på mitt tjugofjärde och jag är säker på att jag inte vill ha barn, planen är att sterilisera mig sen om några år. Lojsan, Anna och jag i våras… 1. Vilka är dina två närmaste vänner?


Intressanta frågor

Vad gör dem extra viktiga för dig? Men Danijela och Anna är också två av mina närmsta vänner. Jag kan liksom omöjligt ranka dom här personerna. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Nämn två historiska personer som intresserar dig?


De här frågorna måste du ställa. Okej det går att ta relationen till nästa nivå även om ni inte röstar samma men det kan vara intressant att. En fråga som ger dig ytterligare en chans att peka ut dina jobbframgångar och också beskriva dem mer detaljerat och med mer fakta.


Varför inte kolla upp med din tidigare arbetsgivare och be dem ta fram hur mycket du hjälpt dem spara eller tjäna – i tid eller pengar. Massor av roliga och intressanta frågor att besvara för er som vill och har lust! Alltså ibland har jag ingen motivation alls. Men det som får mig att bli mer motiverad är faktiskt mina rutiner, familjen och sånt.


Försvinner en rutin så är det svårt är det som att jag kommer loss från banan och måste börja om igen. Ger du upp för tidigt. Att vara bra på att mingla är en konstform.


Därför kan det vara bra att ha några frågor i bakfickan som bjuder in till ett intressant samtal. Här kommer listan på 1frågor från Zandras blogg :) Lång, men ändå ganska roliga frågor … 1. Här är frågorna som psykologen Arthur Aron tog fram för att få okända människor att bli blixtförälskade i varandra – det är frågor att ställa på första dejten. Och glöm inte Efter att alla frågorna är avklarade så ska ni titta varandra i ögonen i fyra minuter.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения