вторник, 16 апреля 2019 г.

Saker att önska sig när man fyller 13

När man fyller år går man i högstadiet eller ska till att börja i högstadiet. Grupptrycket kan vara mycket stort. Min systerdotter fyller år nu och jag har ingen aning om vad jag ska köpa till henne.


Egentligen önskar hon sig pengar, men det vill jag inte ge henne. Nån som har nåt bra förslag. Får kosta mellan 1och 3kr, men helst inte så mycket.

Jag fyller år snart, samt julafton. Men jag måste komma på saker att önska mig i födelsedagspresent seanst idag, eftersom detta är sista helgen innan min födelsedag. Så jag behöver lite tips, på saker jag kan önska mig. Någon som vet någon bra sida, med roliga saker man kan önska sig ? Eller iaf där jag kan kolla runt efter saker.


Eftersom jag är en av dem personerna som redan kommer upp i julstämning under november så hade jag tänkt att vara lite överdrivet julig här på ifokus också! Det vore roligt att veta vad olika personer här på ifokus önskar sig. En -årig tjej önskar sig kläder (som hon själv får välja ut), pengar, snygga saker att ha i sitt rum så som nya tavlor, gardiner, doftljus och fina sängkläder.

Fler presenter som en -årig tjej önskar sig finns här. Ett skrivunderlägg i läder skapar fantastiska förutsättningar för båda punkterna. När du fyller blir det inte längre lika okej att sova till kl tolv, säga upp sig utan att ha något annat som. Vad kan man önska sig i. Gött, ja då är det väl att vara glad med det man har, när man har det så bra som du så hade jag vart väldigt nöjd och go! Då tycker jag att du inte önskar dig någon mer, jag vet att man gärna skulle vilja ha nå mer när man fyller men du har ju allt så aah.


Visst har de många önskningar när man frågar dem, men de inser inte ännu att julklappsbudgeten är begränsad. De önskar sig en mobiltelefon, ett snyggt mobilskal, pengar, presentkort på kläder och roliga prylar. Du kan trösta dig med den där härliga känslan av att vara inställd på att fylla typ 2 och komma på att du bara fyller 25. Skulle tro att gästernas instruktioner blir att klä sig i sin bästa tantutstyrsel.


De får det de önskar sig minus smink för hon har tillräckligt och sminkar sig sällan så det känns som att kasta pengarna i. Men när har man egentligen chansen? I dagens inlägg ska vi titta på MASSOR av gammal och ny skrock om när det är okej att önska sig saker så ni inte missar någon möjlighet när tillfället dyker upp. Om du ser en stjärna falla så får du önska dig något. Och pengar har jag ändå, lite tråkigt att önska sig bara det ;p Tack på förhand. Känns lite tråkigt att önska sig kastruller och stekpannor som till man flyttar hemifrån.


Man tappar lusten att göra saker. Det är aldrig fel att önska sig något.

Känner inte igen sig själv. Det som man tidigare tyckte om skänker nu ingen glädje. Många förlorar också sin sexlust. Allt som brukar vara lustfyllt blir istället kravfyllt eller ger en känsla av tomhet. Så tvinga inte den som är drabbad att göra en massa saker som han eller hon borde tycka om.


Jag minns att jag hade svårt att bestämma mig för vilken storlek jag ville ha på handduken. Apropå att önska sig saker. Särskilt inte när man. Vill man springa ute på vintern gäller det att ha rätt skor för att inte skada sig ! Med de här löparskorna från Icebug springer du enkelt över både is och annan terräng. En perfekt sak att önska sig i julklapp!


En ny dator säger man ju inte nej till! Kan ni inte ge lite tips och idéer på fina grejjer? Typ har ni några favvplagg, eller nån parfym eller liknande som man kan önska sig ? Jag tycker att det är okej att önska sig pengar i bröllopspresent, men att det känns bättre som gäst att ge presentkort istället för kontanter.


Och jag tycker att när man tar ett kliv från att önska sig det klassiska (micro, brödrost, servis, grytor osv) så bör man göra det tydligt, om än inte övertydligt.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения