понедельник, 11 апреля 2016 г.

After work hemma

Vi skulle vilja visa dig en beskrivning här men webbplatsen du tittar på tillåter inte detta. Varje onsdag, torsdag och fredag mellan kl 16. Varva ner efter arbetet i en avslappnad och hemtrevlig miljö.


Vi bjuder på en riklig buffé! Det var en fantastiskt fin kväll där vinden mojnade och sjön blev spegelblank.

Det vuxna sättet att avsluta veckan på. Man bjuder hem några arbetskamrater eller vänner på en drink och några smårätter eller så tar man ett snabbt glas vin på vägen hem. Det största felet som begås när en after work anordnas är antagandet att kollegorna på jobbet faktiskt känner varandra. Man kan jobba sida vid sida med någon under många år och egentligen inte ha den blekaste aningen om hur den andres familj ser ut eller vad kollegan har för hobby. Nästa vecka är resten av familjen i Sälen så jag passar på att köra after work med jobbet hemma hos mig.


Kassan är lite halvskral, men jag vill bjuda på mat. Vill hålla det mestadels vegetariskt då det finns några veggisar och komplettera med lite kallskuret.

Det betyder två saker, mys och after work. Just det här ingick i min förra fredag som jag tillbringade med mina systrar och kusin. After work vad ska jag bjuda på? Vi gick till Stadsparkscaféet i Lund eftersom där serverades ostbuffé. Den här after worken var helt i min smak!


Skratt, glädje, Prosecco och god ost! Igår hade vi en liten after work här hemma hos oss. Jag jobbar ju inte men mina kollegor kom över en stund efter deras jobb för lite mat och bubbel. Väldigt smidigt då det var lugnast för mig att vara hemma med barnen men jag fick ändå träffa lite vänner innan de fortsatte ut på andra äventyr.


AFTER WORK – Onsdag till fredag har restaurangen after work priser vilket brukar vara populärt bland folk som vill ta ett glas eller två efter arbetsdagen. AVSLAPPNAD MILJÖ – Restaurangen har en lugn och avslappnad miljö – målet är att du ska känna dig som hemma fast du är borta. Hemma Så är jag hemma igen. Småplock till mingel och after work. Stämningen stiger och det börjar bli trångt i baren.


Att bjuda på en buffé av små tilltugg till after worken eller något extra till drinken är ett bra sätt att dra till sig gäster – och få dem att komma tillbaka.

Medelhavsmixtallrik har blivit en favorit här hemma. Det ser ut som sjuka mängder mat, men det räcker heeela kvällen och är full av nyttigheter. Hejsan, behöver lite idéer på olika tilltugg. Vi och grannarna brukar turas om att bjuda på en fredagsöl med tilltugg men nu börjar idéerna ta slut! Eftersom vi har lite att fira just ikväll så kommer vi även att servera lite bubbel så tilltugget ska gärna passa både till öl och bubbel.


Guiden över bra afterwork-ställen i city uppdateras löpande. AW-ställe i Stockholm. Hon är initiativtagare till Off the Work – en slags variant på after work – fast med skillnaden att tystnad råder i stället för alkoholmingel och högljudd musik.


Vi befinner oss på ett kontorshotell vid Universitetsholmen i centrala Malmö, i ett glasväggsförsett rum med färgglada kuddar och en trappsoffa i fyra steg. Imorgon bär det av tillbaka till London och vardagen igen. Igår var morsan och jag en sväng till Jakobstad under förevändningen att vi skulle besöka den årliga vårmarknaden. Jerrie har åkt från Nässjö för att gå på after work , och det är hon inte ensam om i lokalen. Börje Persson brukar gå när det ordnas after work , det är trevligt att träffa folk.


Det är roligt att komma ut, säger Ingrid Lundberg på andra sidan bordet. Samtidigt blir det lite av en släktträff. Du hittar restaurang hemma inrymt i ett charmigt gult trähus på Smedjegatan i centrala Jönköping. Kom som du är, direkt från jobbet eller uppklädd till fest.


På vår restaurang strävar vi efter att alltid skapa en fantastisk upplevelse för dig, oavsett om du är från Vasastan eller inte.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения