среда, 13 апреля 2016 г.

Text om längtan

Jag kan leva med din lögn du gav mig du vet mycket väl om att du gjorde fel också,jag springer för mitt liv. Jag kommer alltid vilja ha dig… Hans oändligakärlek, och hans varma famn, hans djupa kyssar som han gav mig, och allt med mycket mer än allt, det var något jag aldrig ville lämna. Till min längtans gömda rum Nordman: Ser du som dom En djävul klädd till man?


Skräms du av allt du hört? Text : Herman Sätherberg.

Dina texter får en guldig titel som lockar fler att klicka på dom. Ditt namn får guld titel i din presentation. Din profil kan länka till din blogg.


Avancerat verktyg för hantering av din text vid publicering. Som tillåter dig formatera texten på ett mycket enklare. Säger jag att jag inte förstår mig på längtan efter att bo stort så svär jag väl i kyrkan.


Jag är mer intresserad av att veta hur min längtan ser ut om jag slipper slösa bort den på att infånga och uppfostra en krånglande snubbe. Men i fjol tog till slut längtan efter ett annat liv överhanden.

Lyrics of AV LÄNGTAN TILL DIG by Åsa Jinder: Tänk alla famnar jag lämnat av längtan till dig, För jag trodde att du fanns och väntade mig, Alla dagar jag. Längtan uppmanar: Gör om , gör rätt! Ladda ner noter, notblad och lyrics för låten Detta är min längtan.


Enkel, snabb och säker betalning via internet. O, du läker deras fötter som bland törnen förblöda, du är sändebud till honom som i ensamheten ber. Jag lyssnar om igen för den är helt unik. I mörker och i ljus ditt ansikte jag ser. Ur minnet tar jag fram de bilder där du ler.


Men bland allt du är för mig finns något svårt att bära - min längtan efter dig när jag inte har dig nära. Om blott jag kunde nå dig min vän, som jag vet finns, men ej känner än. Målet har alltid varit du, som läser där ute just nu.


Mycket jag skrivit med själen bar, om allt och och om intet för dig,… Skriven av: Fredrik Trulsson. Läs hela Knacka på din dörr. Ibland tänker jag att jag ska gå och knacka på din dörr. Sheard Bröllopsklockor – Pugh Rogefeldt Bäst av allt – Lasse Berghagen Båtsång – Robert Broberg.


Av längtan till dig – Jan Krantz, Åsa Jinder. Att koncentrera sin längtan mot djupet.

De är uppdelade i olikakategorier med lite ytterligareförslag på sånger somdet kan vara värt att pröva. Leta gärna efter sångerna på Spotify eller om du inte är tillräckligt gammal för att ha melodierna i ditt musikminne! Vissa har längtat efter den där sittplatsgrannen en egentligen inte känner, men alltid kramar om lite tafatt när det blir mål.


Andra har längtat efter att vakna dagen efter segern med en målvrålsraspig strupe. Vi har alla längtat efter att bli levande igen. Nu är det dags att börja skiljas åt.


Vart du för mig vet jag icke, om till djup, till himlar höga, men du viker ej ifrån mig förrän jag är stoft och mull, förrän tung och kylig jord har täppt igen mitt brustna öga, förrän sövd av dina sånger jag på vägen stupat kull. Och i anden har jag ilat mot de formlösa lan där det käraste vi kände skall bli glömt. Vintern rasat ut med text och ackord.


Till en vild och evig längtan föddes vi av mödrar bleka, ur bekymrens födselvånda steg vårt första jämmerljud.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения