среда, 18 января 2017 г.

Hur går man vidare efter otrohet

Sök efter Efter Otrohet nu på nya KensaQ. Hur går man egentligen vidare efter otrohet ? Den frågan ställde Hälsa den belgisk-israeliska psykoterapeuten Esther Perel, utsedd till en av världens mest inflytelserikaste personer av Oprah Winfrey, och aktuell med nya boken Kärlekskris – så går du vidare efter otrohet. Otrohet kan betyda slutet - men också början på något nytt.


Här berättar ett par och en kvinna om hur de blev lyckliga igen - på olika sätt. Men hur vet man om det är rätt att stanna eller gå efter otrohet ? Gör pyskologens test och ta reda vilken väg som är rätt. Hur kan man förlåta och gå vidare efter otrohet ? Upptäckten av otrohet – allt från hemliga sms, telefonsamtal, eller hemliga mail via internet – kan vara en extremt förödande upplevelse.


Otrohet mot en partner och att ljuga för att täcka upp det kommer såklart leda till misstro och misstänksamhet hos den svikna partnern. Men man kan förlåta och man kan reparera. Par som genuint tycker om varandra och är villiga att kämpa tillsammans kan uppleva en starkare koppling, säger Trine till KK.


Otrohet är en kris och ingenting kommer att vara helt som det var förut – men med krisen följer också möjligheter. Acceptera att alla förhållanden förändras efter otrohet. Sörj din relation som du skulle sörjt en älskad vän.


Livet går vidare och man måste lära sig att leva utan det som har gått förlorat. Laila Dahls väg vidare efter otroheten Otrohet behöver inte betyda slutet för en relation, men både den som drabbats och den som svikit behöver hjälp. Får man inte jobba med det är risken att den som blivit sviken fastnar i grämelse eller bitterhet eller att den som svikit återigen flyr från sina känslor, med en ny otrohet eller på något annat sätt, säger Laila Dahl, par. Hur gör man för att gå vidare i en relation efter otrohet och lögner?


Jag försöker och försöker, kämpar och kämpar. Men jag känner mig bara trasig. Han kämpar och kämpar, gör allt jag ber om, men vad hjälper det nu? Jag vet inte hur jag ska ta mig förbi det här, det gör så jävla ont.


Min man var otrogen mot mig. En idiotgrej som jag vet att han ångrar djupt och önskar att han kunde få ogjort. Jag har bestämt att jag ska älska, glömma och förlåta. Förlåta har jag väl inte gjort helhjärtat än.


Glömma är svårast av allt. Har idag varit och testat mig för alla ev sjukdomar efter att han erkänt oskyddat sex. Känns så fruktansvärt och overkligt efter år och tre barn. Han var min bästa vän och själsfrände.


Killen jag litade på mest av alla. Jag är förkrossad och undrar hur jag ska ta mig vidare. Han har ljugit och lurats så länge. Det var din partner som var otrogen mot dig.


Du provocerade inte fram otrohet och förtjänade inte att bli bedragen – det är den otrogna som skulle handlat annorlunda, inte du. Det är lätt att klandra sig själv och känna sig rata men det ska man inte behöva göra. För vissa par har frågan ett självklart svar, vare sig de väljer att separera eller försöker bygga upp relationen igen. Men för de allra flesta är frågan alls inte enkel att besvara och det krävs både ti samtal och funderingar innan man vet hur man vill göra.


Gå vidare tillsammans efter otrohet ? Ni som har erfarenhet av otrohet ( er egen eller er partners ) Hur har ni gått vidare , tillsammans eller var och en för sig ? Det är så ofta som man läser råd som går ut på att en gång otrogen alltid otrogen -lämna direkt så blir du inte sårad igen. Ett svårt svek måste bearbetas. Ge dig själv den tid du behöver för att läka och gå vidare. Låt dig under inga omständigheter stressas av en partner som vill bli förlåten.


Det är bara du som avgör när du är redo för nästa fas och huruvida du överhuvudtaget är villig att återigen lita på henne eller honom. Går det att rädda relationen. Utan om att kortsiktigt få vissa känslor tillgodosedda, som bekräftelse på att man är attraktiv, längtan efter fysisk närhet och så vidare. Det är förstås bättre för relationen att börja prata om problem som finns, utan att vara otrogen. Men ofta är man själv inte medveten om varför man gjorde snedsteget – förrän efteråt.


Nu har jag lovat att ge honom månader, känner jag fortfarande som jag gör idag så går vi skilda vägar. Det värsta är att han pratar redan om hösten och till nästa jul medans jag inte ens kan tänka på morgondagen.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения