понедельник, 16 января 2017 г.

Ett barn dikt

Ett barn som får stryk lär sig att slåss. Men ett barn som får uppmuntran lär sig förtroende. Inga solstrålar kan lysa klarare, inga under är märkvärdigare – än ett barn. När jag var jättejätteliten så var jag jättejättesöt Då ville alla som fick se mig pussa mig tills jag blev blöt Ny är jag jättemycket större och jag kan jättemycket mer Ny kan jag lyfta en. Ett spädbarn är så vackert och dess doft helt underbar.


Och det är nåt visst med blicken som är sällsamt vis och klar.

Från den stund man tar emot det blir inget mer detsamma. För ett barn förändrar livet för sin pappa och sin mamma… Ett sånt hav av ömsint kärlek som plötsligt väller fram för detta lilla under som ännu. Behöver du förslag för dikter om barn ? Då har du kommit till rätt ställe.


Vi har samlat flera vackra og fina dikter om barn. Kolla också: Text till grattis till bebis – kort– Citat om barn. Skicka blommor till den nyföddat – Här hittar du bra erbjudanden.


Dikter om barn – Dikt av 45. Bara du minns när du blir.

En dikt från internet, författare okän lite ändrad text. Till min älskade Linda! Du var ett väldigt efterlängtat barn. Lyckan var oändligt stor när vi fick dig. Respekt kärlek och ett löfte om att alltid finnas till för dig ETT NYFÖTT BARN Det är som ett mirakel när ett barn har blivit fött - ut kom en liten mäniska som ingen förut mött ! Ett nyfött barn Det är som ett mirakel när ett barn har blivit fött – ut kom en liten mänska som ingen förut mött!


Om någon ser oss komma gående, sida vid sida, ser de inte det skrattande barnet vi håller i handen mellan oss. Vi är föräldrar som bär vårt barn inom oss, osynligt för världen. Sov lilla vän, ja blunda nu. Spinn vackra drömmar av kärlekens garn. Våren och sommaren saknar sina blad.


Jag är en främmande själ i detta land utan att ha mina närmaste med mig. Ett hjärta som saknar kärlek har ingen livslust till att leva. Min gestalt har ingen skugga.


Alla är barn och de tillhör det gåtfulla folket. Barn är ett folk och de bor i ett främmande lan detta land är en äng och en vind. Där finner kanske en pojke ett nytt Samarkand och far bort på en svängande grind.


Där går en flicka som sjunger om kottar. Där vid ett plank står en pojke och klottrar att.

En annan bra sak är att be släkt och vänner att skriva i en gästbok, med välgångsönskningar, dikter till dopet eller annat de vill ska vara ett minne ifrån dem. Boken blir ett underbart minne för barnet när han eller hon blir äldre, kanske kan man där läsa vad äldre släktingar skrivit som då själva inte längre finns där för att själva säga vad de kände.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения