среда, 24 июля 2019 г.

Krok i taket utan att borra

Shoppa krokar hos Ellos nu! Inspireras av säsongens nyheter. Hos Ellos hittar du allt inom möbler och heminredning. Välkommen in redan idag! Möbler, belysning och gardiner.

Beställ via telefon, mail eller på webben innan 15. Skruvkrokar, krokar med öglor, lampkrokar och tavelkrokar – här hittar du allt om krokar. Stort utbud av inredning. Välj separata förpackningar med krokar som är avsedda för just det du håller på med eller köp hem en stor sats med olika krokar för stort och smått. Perfekt när du ska hänga upp tavlor och lampor.


Var trevlig, ha roligt och respektera varandra. Dela gärna med dig av erfarenheter, tips och råd i våra artiklar eller i forum.

Det är inte tillåtet att annonsera på Viivilla. De erbjudanden och förmåner du erhåller i ditt medlemskap är personliga och får ej delas vidare. Man behöver inte borra utan den går att placera hängaren på vilken höjd man vill. Fästa nått i betong utan att borra ? Skulle vilja hänga upp mina skidor på väggen eller i taket i källarförrådet, men pallar inte att borra upp krokar där nere (= då måste jag ta ut allt för det kommer bli dammit m.m.). Det unika systemet har en tejp som fäster på alla solida ytor och som kan tas bort utan att skada den underliggande ytan.


Takkrok används exempelvis för att hänga upp prydnadssaker och dekorationer i taket. Varje krok bär max 2gram, st per förpackning. Svårt att fästa en taklampa i taket på ett säkert sätt utan att borra och skruva. Kontakten behöver du ju inte flytta det räcker ju med en ny krok att hänga lampan i. Se bara till att fixa en tillräckligt lång sladd om den befintliga inte räcker.


Det finns plastskydd som man krokar i den befintliga kroken för att gömma kontakten. Dra tavlan längs väggen uppifrån och ned och tråden fastnar på kroken. Tavelkrokens hack i sidorna gör att du kan dra ett streck på väggen och få flera tavelkrokar i rät linje, alternativt sätts prickar på väggen som kan ses i tavelkrokarnas mittersta hål.


På så sätt underlättar Apponwall att hänga tavlor vågrätt och lodrätt.

Framförallt ville han ha en metod som var reversibel. Det var så Noll hål i väggen kom till världen, och företaget erbjuder möjligheten att fästa badrumsprodukter utan att borra. Limmet är ogiftigt och kan tvättas bort. Kroken är så smart att jag var rädd idén skulle stjälas.


Men nu är den patentsökt i Sverige och det känns fantastiskt bra, säger Paulina Kolm. Idén fick jag när jag skulle borra för att sätta upp en röd hjärtlampa på min dotters vägg. Nu ska jag sätta upp en lampa ovanför köksbordet, och jag behöver borra hål i taket för en krok. Hur ska jag bära mig åt? Nu fick jag en krok i taket som jag inte behövde borra ett hål för,.


Att sätta upp tavlor är fint, men det är inte kul med fula borr- och spikhål. Kolla in videon som visar hur du hänger upp tavlor utan att göra. Takdosor gjuts normalt in i betongtak och har motsvarande gängor så att de skruvar du visar passar.


Dessa skruvar är inte tänkta att skruvas in i betongen direkt, eller via vanliga nylonplugg. Självhäftande tesa Powerstrips tavelkrokar är det smarta alternativet till att hänga tavlor utan att borra håll och skada väggen. Detta ger tillräcklig bindningskraft för att hålla de flesta bilder, kalendrar och andra plana objekt. Om hyresvärden inte tillåter att du borrar några små hål i taket , vad tror du då han säger om att limma upp något i taket ? För det är förmodligen enklare att återställa hålen än att få bort kardborren från taket utan att lämna märken.


Efter att min hyresvärd sagt att det är ok att sätta upp en ny lampkrok i taket studsar jag glatt iväg till Bauhaus för att köpa en. Inser snabbt att shit! Nu bor jag i en hyreslägenhet och vill helst inte ha besväret med att ordna till taket den dagen jag flyttar.


Häng upp tavlor utan att borra eller spika. Montering av systemet är mycket enkelt. Du kan lägga till, flytta eller ändra dina väggdekorationer med hjälp av krokar och linor utan verktyg, skruvar eller spik!


Genom att använda ett STAS upphänningssystem för tavlor behöver du aldrig mer borra fula hål i väggen.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения