среда, 17 июля 2019 г.

Lediga bloggnamn

Lediga bloggnamn

Läs sen igen och se vad som känns som ett bra bloggnamn. Skriv ner en massa låt-titlar som kan kopplas ihop med din blogg. Välj ett bloggnamn vars domän är ledig också.


Det där med att skapa ett bloggnamn som ska passa en lägre tid är inte helt lätt. Du vill ju inte tröttna på det och så ska det ju skvallra lite om vad din sida handlar om. Hur väljer man ett riktigt bra bloggnamn till din blogg. Namnet som du väljer kommer vara din adress, din “ryggrad” i bloggen. Se Lediga domännamn Domänregistrering köpa domännamn se nu domän, registrera domän billigt nu på domanregister.


När du hittat ett ledigt bloggnamn som är bra är det dags att välja webbhotell. För att göra det enkelt har jag valt ut två webbhotell som är både billiga och användarvänliga. Ett bra bloggnamn skapar associationer – är allmänt och något som många kan relatera till.


Det första är också samma webbhotell som jag själv använder. Kan ni tänka er att ”förortsfrun. Just det namnet tycker jag är ett väldigt bra namn. Det berättar om ett sammanhang, men det begränsar inte.


Försöker komma på ett bra bloggnamn , men det står verkligen HELT stilla uppe i huvudet, behöver hjälp. Bloggen ska handla om mig, min sambo, vår son och våra. Att ta mellannamnen känns ju lite risky, men å andra sidan kan man ju få tag i sån information om ngn hur lätt som helst. Ja, det ska vara så himla mkt, men det. Klicka för att utvidga.


Lediga bloggnamn

Ett engelskt namn helst och jag kommer även skriva på engelska då jag vill nå en större målgrupp och så anser jag att det låter bättre med engelska som språk! Funderar nu på att starta en ny blogg. Har haft en blogg innan som hette quiltandpillow men tycker att det var ett lite för långt bloggnamn. Desutom ska jag nu starta en lite mer seriös blogg.


Bloggen kommer handla om vardagslivet på internat som tex hur det är att bo på internat när man bara är år tex alla intriger som det lätt. Detta är en högst personlig blogg som drivs av mig, Wendela. Hittade inget bättre ledigt bloggnamn så hittade på det här #128578; Jag kommer skriva om saker som händer i mitt liv: glädje, sorg, frustration, eufori och ja vad som helst helt enkelt. Där kan man se dessutom om domänet är ledigt.


Det är ju rena djungeln att hitta ett som passar och många är i dagens läge upptagna. Man har tur om man hittar ett som är ledigt och dessutom passar in på ens blogg. Tänk på att för svåra bloggnamn kan göra att besökrna glömmer adressen och därmed inte kommer in på din blogg. Men för att kunna dra i gång en blogg är jag i stort behov av ett bloggnamn som är fokuserat på flyg och samtidigt ger en känsla av en medveten resenär.


Kläckte Final Call men den enda domänadressen som var tillgänglig var finalcall. Jag betalade mina fynd och fick kvittot. När jag kom hem plockade jag fram kvittot och såg till min förtjusning att vi hade fått en ny adress och kanske också ett nytt bloggnamn. Roligare än så här blir det faktiskt inte. Tips på bloggnamn snabbt!


Ett bloggnamn som var ledigt bara :). Jag har skapat en WordPress-blogg! Egentligen mest för att utforska ”WordPress-land” och se vad man kan göra.


Det är en konst att hitta ett passande bloggnamn. Det ska nämligen gärna säga något om dig, dina intressen och dessutom vara ”sökbart”. Förutom detta ska ditt bloggnamn gärna avslöja vad bloggen handlar om.


Lediga bloggnamn

Så jag har gått igenom ett gäng olika namn för att kolla vad som fanns ledigt eller vad som kändes mest som jag. Här kan du starta din egna blogg. Det är självklart helt gratis att blogga hos oss!


Nu har det gått tre timmar, och jag har fortfarande inte kommit på något namn. Jag stänger ner Internet och känner för att dunka mitt huvud i tangentbordet.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения