среда, 17 июля 2019 г.

Nässpray för gravida

Stort utbud och snabb leverans. Välkommen till kronansapotek. Se våra aktuella erbjudanden. Shoppa online på Kronans Apotek! Som gravid och täppt i näsan kan du behandla med nässpray med koksaltlösning.


Eftersom salthalten är högre i nässprayen än i kroppsvätskorna dras vätska ur den svullnade slemhinnan och nästäppan mildras. Om du behandlas för en sjukdom och blir gravid. Vissa sjukdomar gör att du måste ta läkemedel regelbundet under en längre tid.


Det gäller till exempel depression, epilepsi eller diabetes. Nästäppa, Är gravid i vecka 2 sedan en dryg månad besväras jag mycket starkt av nästäppa. Jag började med att ta vanlig nässpray men känner att jag inte kan hålla på med det längre.


Nässpray för gravida

Har försökt koksaltslösning och ett nässpray Nasonex som jag fått från läkaren tidigare. Enligt min vän var det bara några få år sedan som man rekommenderade gravida att undvika nässpray. Varför är det farligt att använda nässpray när. Många kvinnor blir beroende av nässpray medan de är gravida , eftersom hormonella förändringar i kroppen kan göra att slemhinnan i näsan svullnar.


Nässpray om du är gravid. Men använder man avsvällande läkemedel för länge gör det som sagt mer skada än nytta. För ipratropiumbromi som också finns bla i läkemedlet Atrovent, så har det inte gjorts studier på gravida , men djurstudier talar inte för en ökad risk för fostret. Utifrån detta så skulle jag göra bedömningen att de få dagar som du har tagit denna nässpray inte har utsatt fostret för några risker. Får jag använda otrivin som gravid ? Hej, nu måste jag bara fråga för står lite oklart på nätet.


Har sån nästäppa på kvällarna att jag får så otroligt tungt att andas! Har nu tagit otrivin nässpray , men får man använda det? Tala om för läkare eller apotekspersonal om du tar, nyligen har tagit eller kan tänkas ta andra läkemedel. Graviditet och amning.


Upprepa steg till för den andra näsborren (Figur 3). Efter att sprayen använts ska pipen noga torkas av med en ren näsduk eller mjukt papper och plastskyddet sättas på igen. Hur du rengör din nässpray. En oberoende tjänst som hjälper dig jämföra produkter, priser och återförsäljare online. Det är viktigt att rengöra din nässpray regelbundet, annars kanske den inte fungerar på rätt sätt.


Nässpray för gravida

När man är gravid kan man få nästäppa av ingen anledning alls, utom att kroppen samlar på sig vätska. Använder du nässprej lurar du kroppen som överkompenserar med mer vätska, alltså nästäppa och sedan sprejar du igen och så håller det på. Mitt tips för att sluta är att ta en näsborre i taget. Otrivin är en nässpray som har avsvällande effekt och används för behandling av förkylningssnuva med nästäppa.


Jag tror inte att vanliga nässpräy är farliga på ngt sett för barnet men det är inte bra för slemhinnorna att använda dem för länge. Du ska inte använda det mer än dagar precis som när du inte är gravid. Jag hade gravid täppa större delen av min graviditet, fram till v ungefär. Jag fick under den tiden rinexin utskrivet (en receptbelagd tablett). Det tog jag på natten för att kunna andas när jag skulle sova.


Men med en liten i magen vill jag inte ta för mycket. En Alvedon för natten, flera koppar kamomillte med honung (som förövrigt smakar vidrigt!), Nezeril nässpray när det blir för jobbigt. Men nu undrar jag om ni har några gravidvänliga knep att tipsa om? Det lär ju inte vara direkt ovanligt med sjukdomar bland oss gravida.


Räcker det inte med antihistaminer gäller lokal behandling precis som för icke- gravida pollenallergiker. Varken ögondroppar eller nässprejer påverkar fostret. Däremot bör gravida vara extra vaksamma på hur länge de använder nässprej som Nezeril och Otrivin. Läs om hälsa och sjukdomar och var du kan hitta vård.


Logga in för att läsa din journal och göra dina vårdärenden. Vårdguiden är en tjänst från Sveriges regioner. Vi finns alltid med dig när du vill må bättre. Ibland kan det vara bra att spola näsan ren med koksaltlösning och i andra fall använda avsvällande nässpray för att lindra symtomen.


Det finns ett antal olika receptfria alternativ för att minska symtomen vid bihåleinflammation. Fråga oss på Apotek Hjärtat för tips på behandling för just dig om du är osäker. Hur påverkas sjukdomen av graviditeten?


Om du är gravid och har astma eller allergi är det kanske mycket du undrar över. Kan fostret skadas av astma- och allergimedicinerna? Finns det något man kan göra för att inte barnet ska få astma eller allergi?

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения