пятница, 23 декабря 2016 г.

Fint sagt om barn

Barn talar om vad de gör, gubbar vad de gjort och narrar vad de skall göra. Att barnet får uttrycka sina tankar och känslor är oerhört viktigt. Lyssna och ställ frågor om vad han eller hon tycker i olika situationer. Gör tydligt för barnet att det är okej att säga nej till något han eller hon inte vill.


Kanske har ni hört detta förut men för mig var det nytt.

Dikter om barn – vackra og fina dikter om barn. Att slå in en present till barnen , att säga något om maten. Jag vill tatuera in något fint ordspråk om barn ,, jag älskar min son över allt annat och jag vill ha en tattuering som visar min kärlek till barn och hur underbara barn är. Skriv gärna ner ordspråk om ni vet några!


Så klart, om du tycker om dina barn , om du älskar dem från första andetaget, då börjar du själv också om på nytt, i dem, med dem, och så blir världen än en gång ännu lite mer betydelsefull. William Saroyan) Inga solstrålar kan lysa klarare, inga under är märkvärdigare – än ett barn. Gud som håller barnen kär, hjälp du den som liten är.

Första gången du fyller år, tänk va fina presenter du får. Vet du att vi firar att du finns, och detta kort får du, så att du minns. Ta ett djupt andetag och försök blåsa ut alla dina. Om du vill bli älskad av någon som inte redan finns i din familj, är det inte fel att vara vacker.


Jag blir aldrig trött på farmor, men det blir farfar. Min mamma är så himla fin , för hon har så långa bröst. Jämställdhet betyder att mamman och pappan producerar barnen tillsammans. Negrer har svart hu men det är inte fint att säga högt. Farmor har berättat att när hon var liten flicka var flickorna tvungna och sitta och knipa ihop benen.


Idag är det inte så noga om man svänger lite på rumpan. Mormödrar och farmödrar har väldigt stora behåar. Som barn är det inte helt lätt att veta hur en ska bete sig eller vad man får och inte får säga till någon. Via Twitter och nätforumet Reddit har vuxna svarat på vad som är det taskigaste ett barn sagt till dem eller någon annan vuxen. Givetvis menar inte barnen att vara taskiga, men det blir liksom lite fel.


Men smärtan hos en mamma eller pappa som förlorat sitt barn blir knappast vare sig större eller mindre beroende på hur många andra som förolyckats samtidigt.

Vi gör det för att berätta för våra barn och barnbarn om hur våra förfäder bearbetade järnet. Kvinnor som arbetar skift kan ha svårare att bli med barn än andra. Om ett barn sitter och ritar behöver man inte säga ”åh, vad fint ”, utan man kan istället fokusera på barnets teckning och ställa frågor som ”vilka färger har du.


Jag anser mig ha rätt att säga ifrån till honom och barnen när barnens far har sagt felaktiga uttalanden om mig till barnen. Jag ångrar sällan det jag gjorde. Erfarenheter som ibland var smärtsamma, men möjligen gjorde mig lite klokare. Däremot kan jag sörja det jag aldrig gjorde.


Eller inte vågade göra. Och nu har jag bestämt mig. Det gav mig fina barn. En kvinna som bar ett barn. Och han sade : Era barn är inte era barn.


De är söner och döttrar av Livets längtan efter sig själv. De kommer genom er men inte från er. Och fastän de lever hos er, tillhör de er ändå inte.


Ni kan giva dem er kärlek, men inte. Går i väntans tider, ja inte jag, men en av mina bästa vänninor ska ha om drygt en vecka. Här hittar du roliga ordspråk om livet, kärlek, de latinska och vackra citat om vänskap.


Ordspråk citat och julklappsrim smart uppdelat i kategorier.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения