пятница, 16 декабря 2016 г.

Roliga frågor att ställa på fest

Vi har alla varit där – du ska på en rolig fest där du känner typ en person. Det kan lätt bli lite stelt, men var inte orolig. Vi har samlat riktigt bra frågor du kan ställa till andra festdeltagare, som garanterat bryter isen! Här är tips på frågor inom olika områden som du kan ställa när du behöver lite skjuts framåt i konversationen.


Välj den som passar situationen – och spinn vidare på liknande ämnen.

Du kommer att bli ett mingelproffs! Om du inte jobbade här, vad skulle du vilja göra då? KAN inte komma ifrån att jag gillar lyxiga miljöer, pengar, roliga kläder och hygieniska killar som Chuck.


Vad ville du bli när du blev stor när du var barn? Sumo, clown, skådis, journalist. Tror jag mest sa ”sumo” för att jag märkte att folk skrattade och därmed stod det klart att jag mest av allt bara ville vara rolig. Denna lek går ut på att en person i rummet går ut därifrån och sedan kommer resten av deltagarna överens om en känd person, död eller levande som den utanför ska få gissa på.


Sen så får person då gissa genom att ställa frågor såsom ”Lever personen” eller ”Är personen man?

Vänskap bygger inte bara på att någon ska handla med eller någon att prata med om din nya förälskelse. Jag menar att det här är en del av det, men det är bara ytan. Så, om du vill gå in i djupt vatten, fortsätt samtalet genom att ställa några intressanta frågor.


Tre viktiga saker att tänka på för att skapa ett bra dejtingsamtal: Var närvarande. Tänk dig att du och din dejt sitter i en osynlig bubbla, och din uppmärksamhet är helt och fullt på det som händer inuti bubblan. Allt utanför är helt oviktigt, just nu.


Ställ bara frågor som du är genuint nyfiken att höra svaren på. Rappakalja med prylar. Leta fram ett gäng underliga a saker från boden, verktygslådan, syskrin eller liknande. Det skall vara sådant som man inte direkt kan avgöra vad det brukas till. På festen visarman upp en av.


Halvfejkad intervju, (filmad i förväg som visas på festen ). Ställ olika frågor till bruden och brudgummen, ex Vad tycker du om din blivande svärfar? Vad tänker du när jag säger “Bert Karlsson”? Klipp sedan ihop frågor och svar så att det blir fel fråga till fel svar…Kan bli sjukt knasigt och roligt.


Snälla hjälp mig komma på roliga Vem-av-oss frågor till fest :)).

Ska på fest på lördag och har i uppgift fått att ta med mig kul frågor till. Alltså när ljuset är släkt får dom inte klä på sig, utan måste tända på ljuset igen för att fortsätta, samtidigt som dom ska försöka blåsa ut den andres ljus så den inte får fortsätta klä sig innan den tänt ljuset igen! Dålig på att förklara, men jag hoppas du förstod! Tillhör du skaran som ibland får tunghäfta när du ”måste leverera” och har svårt att komma på samtalsämnen?


Här kommer frågor som garanterat öppnar upp för en konversation. Vad gör en människa annorlunda? Vilken är den första sidan du öppnar när du loggar in på nätet? Kan själv bli ganska ledsen när jag får dom på olika sätt. Samtidigt tycker jag ju att det är kul att diskutera och vända och vrida på saker.


Men det kan vara svårt att få det skrivna ordet att verka vänligt, det blir så lätt drygt när man saknar tonlägen och attityder som talar språk ger. Ska du ha fest och vill ha lite roliga festgåtor? Då ska du kolla på våra gåtor här på sajten. Sveriges kanske största samling av gåtor och vi publicerar ofta nya gåtor, oavsett till vilket tillfälle.


Ett bra tillfälle att skoja med gåtor är när man har fest. Så fråga ut din sambo om han gjort nåt kul, annorlunda, satt rekord eller liknande. Sen kan ni ju ställa en sån fråga och ha svaret bland de alternativen.


Man kan bli förvånad kan jag säga! Det här är en rolig lek som jag bara måste testa på någon fest. Detta är extra kul om man är många på festen.


Alla får var sitt uppdrag, till exempel under tallriken vid måltiden.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения