понедельник, 19 декабря 2016 г.

Bröllopstal till bror

Bröllopstal till bror

Detta humoristiska bröllopstal hålls lämpligen av en några år äldre storasyster till brudgummen. Syskonen har många minnen tillsammans och storasystern skämtar om gräl, rivalitet, svartsjuka och andra typiska situationer som syskon hamnar i. Talet passar vid allt från mindre middagsbjudningar till större födelsedagsfester. Det har två aspekter: texten samt tajming. Utdrag ur talet: Hur börjar man egentligen ett tal?


Bröllopstal till bror

Tips om du ska hålla bröllopstal till son, dotter, bror , syster eller en vän. Här är exempel och vad du ska tänka på för att lyckas. Som tur är lever bruden upp till dessa krav till fullo.


I slutet av talet övergår du till att tala direkt till din bror. Slutligen utlyser du en skål för de nygifta. I talets slut gratulerar talaren bruden till den vinst hon gjort nu när hon gift sig med brodern och menar att hon inte kan finna en bättre make! Ett liknande tal finns med under rubriken Födelsedagar jämna år med titeln Ett tal om vad man absolut inte får säga till en man - ett roligt och varmt födelsedagstal från en syster.


FESTERNAS FEST Bästa Bröllopstalen till blivande äkta makar Jag hade stor nytta av din hemsida. Läste och inspirerades inför mitt bröllopstal ! Sofia Boborg, Stockholm Ingen går på bröllop utan att göra sig fin först. På samma sätt gör man med ett tal. Smycka med citat, bildspråk, kontraster och andra knep här på Talakuten.


Först av allt - du ska självklart hålla ett tal till lillebror - hur nervigt det än är! Själv höll jag inte ett tal till min syster på hennes bröllop och det grämer mig (och henne) fortfarande. Iofs var jag år då, men i alla fall. Vad talet ska innehålla?


Börja med att säga som det är: 1. Sen något om när du först träffade hans bru kanske länka delar i hans uppväxt till hur han kan komma att bli som äkta man? Har paret något gemensamt intresse, eller brinner din bror för något speciellt? Kanske kan du låta det färga talet. En enkel upprepning är att återkomma till en positiv egenskap.


Satsar du på oväntade framställningar så kan du kanske likna den du talar till vid ett passande djur (och med passande så menar jag inte utseendet à la en valross utan även här personliga egenskaper). Du beskriver då var och hur detta djur lever. Men tills jag hunnit gå igenom alla tänkte jag att ni skulle få en tjuvkik på hur mitt tal till Alfred och Martina lät. Det är ett av råden som Lena Lid Falkman som är retoriker och ledarskapsexpert ger när det gäller det som många tycker är så svårt, att förmedla sina tankar och känslor till en person inför många andra. Jag tycker att det ska vara personligt o innerligt, säger Lena, inte för högttravande eller tillgjort.


Till min Lillebror Tänk att min lilla bror idag har gått ner för altargången i kyrkan för att gifta sig. Idag finns det många som kan hjälpa till med bröllopstal. En trevlig sida där du får några exempel på bröllopstal kan du få här. Vissa människor har väldigt lätt för sig att skriva bröllopstal.


Inte bara bröllopstal utan även andra tal. Idag har starten gått för Cecilia och Henrik äktenskapliga maratonlopp. Exempel på bröllopstal 3: Er kärlek är er glädje, er styrka och er framgång. Det här talet passar dig som vill hålla ett bröllopstal till ett brudpar med gemensamma barn. Retorikexperten Elaine Eksvärd ger sina bästa tips.


Du talar om bröllopet som den fest för kärleken som det är.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения