пятница, 16 декабря 2016 г.

Min man är otrogen vad ska jag göra

Kan man fortsätta att leva så här? Anonym familjefar, 42. Svar från experten Suzanne LindströDet enda jag kan säga utifrån min erfarenhet med många, många klienter: Den här bubblan kommer snart att spricka, min bäste familjefar, det är bara en tidsfråga. Vad kan jag göra för att sluta vara så ledsen hela tiden?


Min man är otrogen vad ska jag göra

Jag gråter varje dag och fast jag har talat om det med flera av mina kompisar gör det inte saken lättare. Detta är det enda jag tänker på och det tar upp otroligt mycket av min energi. Jag kan inte koncentrera mig på skolan för jag mår så dåligt. Det är bättre att du tar reda på vad som gäller, hur han tänker o känner, så du kan utgå från det då du planerar ditt framtida liv, med eller utan honom.


Jag förstår att du fasar för svaret, men bättre att veta än ana i hemlighet att något är fel. Det gör sorgen mer hanterbar. Att vara arg när din partner varit otrogen är inte mer än rätt. Så skrik, var arg, visa hur mycket fel det är – och gör det utan någon som helst shame.


Det är okej att visa sig ledsen, förnedra sviken – för din partner har just svikit dig på det mest brutala sätt man kan. I förrgår när jag kom ut till honom på tomten avbröt han genast ett mobilsamtal. Felringning”, sa han, men jag tyckte han verkade skamsen, nästan lite rädd. Hur ska jag få honom att prata?


Mår dåligt av något annat? Ibland visslar han och verkar glad. En del nära relationer kanske bryts – men man är aldrig bara två. Läs också: Psykologen: Berätta alltid om du varit otrogen ! Din fråga är vad du ska göra.


Den relation du i dag har ett direkt ansvar för är till din man och naturligtvis dina barn och övriga familj. Så det är i den relationen du behöver börja din väg framåt. Otroheten kan bli som en väckarklocka som gör att man aktivt börjar prata om vad det är som inte fungerar i relationen. Allra oftast är problemen inte bara ens ”fel”, utan handlar ofta om hur man kommunicerar med varandra, hur man kan berätta om vad man behöver, lyssna på och bekräfta varandra. Det är naturligtvis omöjligt för oss att förutspå om din partner är otrogen i ett online test.


Vad vi har gjort är att vi har matchat beteende som är vanliga vid otrohet för att på det sättet skapa en riskprofil. Testet gäller inte enstaka affärer utan handlar om att din partner har någon vid sidan om. Jag följde hans instruktioner som han gav mig eftersom jag hade tro, tro, hopp och förtroende för honom. Sannerligen säger jag till dig idag att jag och min man är tillbaka tillsammans och jag kan stolt säga och vittna om världen om vad Dr. Jag har sagt till henne att jag gör vad som helst för att bevisa att det är glasklart för mig och att hon kan lita på mig.


Cecilia tycker att hon är den som måste göra det största känslomässiga jobbet med att återfå en tillit och respekt för sin man. Nu har jag enormt mycket skuld känslor och vet inte vad jag ska göra , ska jag säga det till min pojkvän? Fråga: Jag tror att min partner är otrogen , men jag vågar inte.


Jag befarar att min man är otrogen. Jag vet inte om jag bara överreagerar eller om det kan vara sant. Vi brukar prata och skoja och det finns en attraktion mellan oss. Nu har min jobbarkompis frågat om vi ska ses efter jobbet, gå och äta middag. Men jag vet att min man skulle bli svartsjuk och uppleva det som ett svek.


Han är så fruktansvärt ledsen, försöker förklara att det bara var en fantasi och att han aldrig var otrogen på riktigt och att han gör vad som helst för att det ska bli bra. Jag är väldigt lockad av att träffa honom. Vi har haft ett underbart äktenskap, jag kan aldrig tänka mig att han skulle kunna förstöra något som var så bra. Var otrogen mot min sambo, nu ska vi ha barn tilsammans. Vet att han lämnar mig om jag berättar, vad är rätt att göra ? Malena Ivarsson säger: Jag skulle inte säga någonting.


Men fundera på varför du var otrogen. Vad är det som inte stämmer mellan er? Jag vet att min bästa väns flickvän är otrogen men min vän vet inte det. Eller var det något tillfälligt?


Svar på allt är ett community-baserat forum där medlemmar kan ställa frågor om vad som helst. Vi har samlat många år av kunskap och publicerar nu detta för alla att ta del av. Ska jag avslöja för frun att hennes man är otrogen.


Dels för att jag vill vinna honom men inte bara, utan också av nånslags systerskap.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения