понедельник, 12 сентября 2016 г.

Akustikskiva p70

Akustikskiva Pger bäst effekt när denna monteras på vägg i huvudhöjd. Jag uppfattade även Bullerbekämparen som seriösa och jag tror att man kan anta att deras publicerade mätningar stämmer. Hej alla, projektstudion börja ta form.


Jag har fortfarande inte beslutat om jag ska bygga absorbeter själv eller köpa färdiga. Har en offert från GIK, och en. Var köper man billigast ljudabsorbent?

Skivan avger inga fibrer och tål vatten. Lämplig för såväl kontorsmiljö som sporthallar och gym då den även är slagtålig. Tillbehör som krokar och clips. Kostnadsfri rådgivning.


Hur mycket akustik dämpar en akustikskiva ? En tumregel säger att om du väggmonterar akustikskivor på en yta som motsvarar av golvytan, kan du förvänta en förbättring av rummets akustik med ca. Inspiration är mycket viktigt. När du kommer att välja ljudabsorbenter vägg , du behöver notera några referenser för att få inspiration.


Create an account or sign in to comment.

God fortsättning på det nya året! Suveränt - priser på dessa P-skivor var något som jag också ville veta! Med tanke på vad man lagt i pengar totalt på sin hemstudio så tycker jag kostnaden för ett antal P-skivor nästan är försumbar. Tackar för upplysningen!


Hej, Någon som har erfarenhet av ? Sounds of Science klart dyrare plattor? Dessutom innehåller de inga kemikalier och bör därför vara hälsosammare, de går ju även att få i vit om jag förstått rätt. Du kan slippa mycket oväsen från övervåningen, utan att dina plågoandar behöver ändra sina vanor. MEN olika sorters oljud ska dämpas på olika sätt.


Nu är jag ingen expert på rumsdesign, men är det inte stor risk att du introducerar allt för mycket dämpning för högre frekvenser utan att dämpa låga. För att dämpa eko i taket behöver du inte tjocka lager och luftspalt, takplattor bygger plattans tjocklek och ev nån monteringsdetalj om du inte limmar. Jag (trådstartaren) är nog inne på att hitta nån taklösning. Högabsorberande, hållbar och miljövänlig ljudabsorbent.


En slitstark ljudabsorbent med mycket goda akustiska egenskaper. Kan man måttbeställa en skiva i kork eller dyl? Köp online eller ring oss för personlig service!


Välj att trycka en ljudabsorberande tavla med en vacker personlig bild eller med din favoritkonstnär. Ljudabsorberande tavla med valfritt motiv.

Kombinera ökad ljudabsorption med snygg design. Träullit Akustik kommer jag att köra med efter lite funderingar. Verkar vara bästa miljöval, är inte så sugen på att köra med mineralskiva i vardagsrum. Hej, Har provat att söka, men ej kommit fram till sådär jättemycket.


Så jag startar en ny tråd istället. Jag ska bygga 2st absorbenter, en bakom vardera. Länkar till några klipp med några produkter från Bullerbekämparen AB: Vikväggar industri, kontor och offentliga miljöer.


Skip navigation Sign in.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения